پاسخ مسکو به درخواست جاپان برای عدم برگزاری رزمایش در جزایر کوریل

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2022
عضو شوید
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نسبت به درخواست جاپان از روسیه مبنی بر عدم برگزاری رزمایش نظامی در جزایر کوریل واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که توکیو با همان موفقیت می‌تواند تقاضا کند که خورشید از غرب طلوع کند.
زاخارووا در وب سایت وزارت خارجه روسیه نوشت: آقای ایزوزاکی به همان موفقیت می‌تواند تقاضا کند که خورشید نه از شرق، بلکه از غرب طلوع کند. به هر حال، ما رد نمی‌کنیم که دولت فومیو کیشیدا که او نماینده آن است، با توجه به تعهد خود در حمایت از ایالات متحده و کشورهای دیگر غربی واقعا چنین چیزی را می‌خواهد.
او اعتراض طرف جاپانی را نامناسب خواند.
این دپیلمات گفت: ما مجبور هستیم واقعیتی جهانی را دوباره یادآوری کنیم. جزایر کوریل جنوبی بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو فدراسیون روسیه است که حاکمیت آن بر اساس دلایل قانونی پس از نتایج جنگ جهانی دوم به کشور ما تعلق دارد و شکی نیست.
یوشیهیکو ایزوزاکی (Yoshihiko Isozaki) معاون دبیرکل کابینه دولت جاپان، روز پنجشنبه اظهار داشت که دولت این کشور از طریق کانال‌های دیپلماتیک نماینده‌ای به روسیه فرستاده است و خواستار حذف "سرزمین‌های شمالی" (توکیو جزایر جنوبی زنجیره کوریل را اینگونه می‌نامد) از منطقه تمرینات نظامی روسیه شده است.
وزارت دفاع روسیه این هفته اعلام کرد که از 30 اگست تا 5 سپتمبر رزمایش برگزار می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала