آمادگی پاپ فرانسیس برای استعفا

© AP Photo / Andrew MedichiniПапа римский Франциск
Папа римский Франциск  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
عضو شوید
رهبر مسیحیان کاتولیک جهان می‌گوید که سفر یک هفته‌ای او به کانادا "مثل آزمایشی کوچک" بود که نشان داد او یا باید از میزان کارهایش کم کند یا استعفا دهد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس 85 ساله امروز شنبه در حالی که از سفرش به شهر نوناووت در شمال کانادا به خانه بازمیگشت، به خبرنگاران گفت که به استعفا فکر نکرده اما گفت "در به روی آن باز است" و هیچ اشکالی ندارد که پاپ کناره‌گیری کند. او در ضمن نشستن روی ویلچر در هواپیما اظهار کرد: عجیب نیست. این یک فاجعه نیست. شما می توانید پاپ را عوض کنید.
فرانسیس گفت که اگرچه تا به حال به استعفا فکر نکرده اما متوجه شده است که حداقل باید کمی سرعت خود را کاهش دهد.
او گفت: فکر می‌کنم در این سنم و با این محدودیت‌ها، باید (انرژی‌ام) را پس‌انداز کنم تا بتوانم به کلیسا خدمت کنم، یا برعکس، به احتمال کنار رفتن فکر کنم.
فرانسیس پس از این اولین سفرش که در آن از ویلچر، واکر و عصا برای رفت و آمد استفاده کرد، برنامه و توانایی او برای اختلاط با جمعیت را به شدت محدود کرد، با سوالاتی در مورد آینده پاپی خود مواجه شد.
این سفر این رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به کانادا دشوار انجام شد و چندین لحظه را نشان می‌داد که فرانسیس هنگام بلند شدن و پایین آمدن از روی صندلی به وضوح درد داشت.
او در پایان این تور شش روزه سفر خود، به رغم صرف یک روز طولانی در روز جمعه برای رفتن به قطب شمال به منظور عذرخواهی دوباره از مردم بومی به خاطر بی عدالتی هایی که در مدارس شبانه روزی تحت اداره کلیساهای کانادا متحمل شدند، با روحیه ای خوب و پرانرژی ظاهر شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала