آمادگی پاکستان برای همکاری های اقتصادی با طالبان

© twitter/HafizZiaAhmad1دیدار راشد محمود، معاون وزیر انرژی پاکستان با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجۀ طالبان
دیدار راشد محمود، معاون وزیر انرژی پاکستان با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجۀ طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان می‌گوید که با افغانستان در بخش‌های بازرگانی و اقتصادی به ویژه آغاز کار پروژه‌های تاپی، کاسا یک هزار و تاپ همکاری می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه پاکستان در حاشیه نشست وزیران خارجه سازمان همکاری‌های شانگهای در تاشکند با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه کشور دیدار کرد و خواهان همکاری‌های بیشتر بازرگانی و اقتصادی شده است.
در خبرنامه وزارت خارجه پاکستان آمده است: "وزیر خارجه پاکستان بر تعهدات کشورش در خصوص روابط منطقه یی و پروژه‌های تاسیسات عامه، از جمله پروژه تاپی، کاسا یک هزار و تاپ تاکید کرده و افزوده که پاکستان برای پشتیبانی از تعاملات دوجانبه با افغانستان و تسهیل کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی گام‌هایی را برداشته است."
از سوی هم، سرپرست وزارت خارجه کشور در دیدار با رییس اداره امور ازبیکستان گفته است که در بخش ترانزیت و زراعت تسهیلات بیشتر را فراهم خواهند ساخت.
در این دیدار ازبیکستان تعهد کرده است که در آغاز همین هفته، کارهای سروی راه‌آهن ترانس افغان را در خاک افغانستان آغاز خواهد شد.
وزارت خارجه کشور در خبرنامه‌یی گفته است که سرپرست این وزارت با رییس اداره امور ازبیکستان دیدار کرده است و در باره ترانزیت و زراعت میان افغانستان و ازبیکستان و نیز در باره راه آهن ازبیکستان، افغانستان و پاکستان گفت‌وگو کرده است.
اخیرا تاشکند میزبان نشستی در باره افغانستان بود و پس از آن در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری‌های شانگهای در تاشکند نیز به مسایل افغانستان پرداخته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала