مقاومت بلینکن در برابر به رسمیت شناختن روسیه به عنوان پشتیبان تروریسم

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный секретарь США Энтони Блинкен во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым на полях Арктического совета в Рейкьявике
Государственный секретарь США Энтони Блинкен во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым на полях Арктического совета в Рейкьявике - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا در برابر درخواست های کنگره ای این کشور برای به رسمیت شناختن روسیه به عنوان پشتیبان تروریسم مقاومت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز نوشته است، که انتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا، در برابر فشار کنگره برای به رسمیت شناختن روسیه به عنوان «دولت پشتیبان تروریسم» مقاومت می کند.
پیش از این، کاخ سفید پاسخی نداده بود که آیا جو بایدن، رئیس جمهور امریکا با درخواست برای به رسمیت شناختن فدراسیون روسیه به عنوان «حامی تروریسم» موافق است یا خیر.
Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2022
زاخارووا: بلینکن درباره "انزوای" روسیه در "جی 20" داستان سرایی کرد
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود، که کرملین درباره پیامدهای پیوندها با واشنگتن در صورتی که فدراسیون روسیه به عنوان "پشیبان تروریسم" شناخته شود، بسیار منفی است.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنان گفته بود، مسکو چنین اظهاراتی از سوی واشنگتن را یک "حرکت تبلیغاتی" می داند، فدراسیون روسیه چنین اقداماتی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
این روزنامه ای امریکایی نوشته است، که بلینکن برای هفته ها تحت فشار بوده است تا رسما روسیه را «دولت پشتیبان تروریسم» اعلام کند. اما علیرغم جذابیت احساسی، بلینکن در برابر اقدامی که می تواند او را مجبور به اعمال تحریم علیه متحدان ایالات متحده کند، مقاومت می کند.
به نوشته این روزنامه، این طرح به اتفاق آرا مورد پشتیبانی سنای امریکا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا قرار گرفته است.
پیش از این، لایحه مربوطه برای بررسی در مجلس نمایندگان پیشنهاد شده بود. سنای امریکا پیشتر قطعنامه ای را تصویب کرده بود که از وزارت امور خارجه خواسته بود چنین وضعیتی را در رابطه با فدراسیون روسیه تعیین کند. این قطعنامه یک سند نمادین است، زیرا هیچ نیروی قانونی ندارد. بلینکن اعتراف کرد که گنجاندن فدراسیون روسیه در این لیست از نظر عملی برای او تغییر چندانی نخواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала