تاثیر خواب بر خطر ابتلا به بیماری کبد چرب

© Depositphotos.com / Leungchopanگوشی های موبایل چه ضرری دارند؟
گوشی های موبایل چه ضرری دارند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
عضو شوید
بر اساس تحقیقات جدید محققان دانشگاه سان یات سن در گوانگژو چین، افرادی که سبک زندگی بی تحرک و رفتارهای خواب ناسالم دارند ممکن است به بیماری کبد چرب مبتلا شوند.
به گزارش اسپوتنیک، نتایج این تحقیقات در مجلهJournal of Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده است.
محققان چینی گفته اند، افرادی که خواب شبانه ضعیف و چرت های طولانی در روز دارند، بالاترین خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را دارند. مطالعه ما نشان داد که بهبود کیفیت خواب با کاهش 29 درصدی خطر ابتلا به بیماری کبد چرب مرتبط است.
پژوهشگران، رفتارهای خواب حدود 5 هزار بزرگسال چینی مبتلا به بیماری کبد چرب را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند اختلالاتی مثل دیر خوابیدن، خروپف کردن و چرت زدن روزانه به مدت بیش از 30 دقیقه، به طور قابل توجهی با افزایش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب مرتبط است.
Фруктовый салат с йогуртом - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2022
پنج علائم هشدار دهنده آسیب کبدی
محققان اضافه کرده اند، مطالعه ما شواهدی را ارائه می دهد که حتی یک بهبود متوسط در کیفیت خواب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب، به ویژه در افرادی که سبک زندگی ناسالم دارند، کافی است.
با توجه به این که جمعیت زیادی از افراد مبتلا به کیفیت خواب ضعیف، تشخیص داده نشده و تحت درمان قرار نمی گیرند، مطالعه ما نیازمند تحقیقات بیشتری در این زمینه و استراتژی هایی برای بهبود کیفیت خواب است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала