سفر احتمالی نانسی پلوسی به تایوان

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Капитолий на Капитолийском холме в Вашингтоне, США
Капитолий на Капитолийском холме в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
عضو شوید
سی‌ان‌ان: احتمالاً سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، علی‌رغم هشدارهای چین درباره سفر نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده این سفر احتمالاً هفته آینده انجام خواهد شد.
جاش راگین، خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته انتظار می‌رود سفر هفته آینده پلوسی به تایوان انجام شود. با وجود این دفتر پلوسی گفته که انجام این سفر ممکن است هر چند هنوز قطعی نیست.
پسش ‌تر، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های پنتاگون نوشته بود که ارتش، طرح امنیتی ویژه‌ای برای مقابله با هر گونه "رویداد غیرمنتظره" در این سفر آماده کرده است.
چند مقام پنتاگون بدون ذکر نام گفتند از بابت احتمال حمله چین به هواپیمای حامل نانسی پلوسی نگران نیستند اما از بابت احتمال وقوع حوادث ناخواسته دیگری که ممکن است جان پلوسی را به خطر بیندازد نگرانی دارند.
Protesters clash with Capitol police during a rally to contest the certification of the 2020 U.S. presidential election results by the U.S. Congress, at the U.S. Capitol Building in Washington, U.S, January 6, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2021
کشف جسد هوادار ترامپ که به دفتر نانسی پلوسی داخل شده بود
پیش‌از این، روزنامه "ساوث چاینا مورنینگ پست" بامداد پنجشنبه (۲۸ جولای) به نقل از یک گروه تحلیلی محلی گزارش داد که ناوگروه تهاجمی نیروی دریایی آمریکا در شرق آسیا به سمت تایوان در حال حرکت است.
تنش‌ها میان واشنگتن و پکن بر سر تایوان در ماه‌های گذشته شدت گرفته است. چین تایوان را بخشی از سرزمین‌های اصلی خودش می‌داند و بارها گفته است که این جزیره ۲۴ میلیون نفری را به خاک او برخواهد گرداند.
آمریکا گفته در صورت چنین اقدامی، تایوان را به تجهیزات لازم برای دفاع از خودش مجهز خواهد کرد.
در همین حال پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست "چین واحد" ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دالری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала