سوئیس: از هر اقدام تنبیهی علیه چین در صورت حمله پکن به تایوان حمایت خواهیم کرد

© Depositphotos.com / SezerozgerФлаги Тайваня и Китая
Флаги Тайваня и Китая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
عضو شوید
مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس گفت: در صورتی که چین به تایوان حمله کند، ما هم هر اقدام تنبیهی اتحادیه اروپا علیه پکن را اجرایی خواهیم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، "ماری گابریل اینایشن فلایش" مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس در گفت‌وگو با روزنامه نویه زورشر زایتونگ سوئیس در پاسخ به این سوال که آیا در صورت حمله چین به تایوان، سوئیس نیز در اعمال تحریم بر پکن با اتحادیه اروپایی همراهی خواهد کرد، گفت: من قویا اعتقاد دارم که ما چنین تحریم‌هایی را به مرحله اجرا در خواهیم آورد.
وی در این خصوص گفت: به هرحال، تحریم‌ها در مورد چین بسیار شدیدتر از (تحریم‌های علیه روسیه) خواهد بود زیرا روابط اقتصادی بسیار مهم هستند. بنابراین، بحث و بررسی بیشتری هم در داخل اتحادیه اروپا و آمریکا و هم در درون سوئیس نسبت به اعمال تحریم علیه روسیه خواهیم داشت. البته من امیدوار هستم که هرگز به چنین نقطه‌ای نرسیم.
اینایشن فلایش همچنین از عملکرد سوئیس در قبال اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه افراد و شرکت‌های روسی بر سر عملیات ویژه مسکو در اوکراین دفاع کرد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
در هفته‌های گذشته فشار فزاینده‌ای بر روی سوئیس به عنوان یکی از مقاصد محبوب نخبگان و محل نگهداری ثروت روس‌ها- برای شناسایی و بلوکه کردن دارایی صدها نفر از افراد تحریم شده روسی وجود داشته است.
تا اول ماه جاری میلادی، سوئیس 6.7 میلیارد فرانک (معادل 7.4میلیارد دالر) از ثروت موسسات مالی روسیه و ۱15۵ نفر از اتباع این کشور را بلوکه کرده است.
این مقام سوئیسی گفت که بعید است تعداد این افراد افزایش چشمگیری داشته باشد.
وی در این خصوص تصریح کرد: ما در دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس اعتقاد داریم نشانه‌ای وجود ندارد که دارایی بیشتری از سوی افراد تحریم شده را بتوانیم در کشور خود پیدا کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала