زمین گیر شدن سیستم بانکی افغانستان و از کار افتادن بانک مرکزی

بانک مرکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2022
عضو شوید
بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته است، که سیستم بانکی در افغانستان کاملا فلج شده و بانک مرکزی این کشور از کار افتاده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، بازرس ویژه ایالات متحده امریکا (سیگار) در یک رشته تویتی نوشته است، که عدم پشتیبانی بانک‌های جهانی سبب شده است، که هیچ بانکی در افغانستان به شرکت‌های کوچک و خصوصی اعتبار ندهد.
این گفته‌های سیگار که بخشی از گزارش مفصل این نهاد از وضعیت اقتصادی افغانستان به حکومت امریکا است، بحران نقدینه‌گی را به‌عنوان چالش اصلی اقتصادی در افغانستان یاد کرده است.
اتحادیه اروپا: افغانستان در معرض فروپاشی اقتصادی و اجتماعی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
اتحادیه اروپا: افغانستان در معرض فروپاشی اقتصادی و اجتماعی است
در این گزارش سیگار به دولت امریکا پیشنهاد کرده که تنها به تزریق پول به بانک‌های افغانستان بسنده نشود و باید از فعالیت بانک‌ها حمایت صورت گیرد.
براساس گزارش سیگار تزریق پول، کمکی به رشد اقتصاد نکرده و نیاز است به بانک‌های افغانستان قرضه داده شود تا موجب تحرک اقتصادی شود.
این در حالی است، که اخیرا مقام‌های امریکایی تایید کرده‌اند که با گروه طالبان در مورد سپردن بخشی از دارایی منجمد شده افغانستان در بانک‌های امریکا، گفت‌وگو کرده‌اند.
گزارش‌ها حاکی است که گروه طالبان در مورد نحوه‌‌ واگذاری این پول با امریکایی‌ها موافقت نکرده و خواستار دریافت بدون قیدوشرط این پول شده‌اند.
اما طرف امریکایی شرط گذاشته است که پول به یک صندوق امانی سپرده شود و طالبان به آن دسترسی نداشته باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала