صربستان گزارشات مربوط به استقرار نظامیان در کوزوو را رد کرد

© AP Photo / Darko VojinovicПрезидент Сербии Александр Вучич
Президент Сербии Александр Вучич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2022
عضو شوید
وزارت دفاع صربستان خبر ورود قوای مسلح این کشور به خاک کوزوو و متوهیا را تکذیب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع صربستان گزارشات مبنی بر دخول ادرو به خاک کوزوو و متوهیا را تکذیب کرد و از انتشار اطلاعات نادرست خودداری نمود.
با توجه به حجم زیادی اطلاعات نادرست که دولت در رسانه ها عمداً پخش می کند و از طریق حساب های شبکه های اجتماعی جعلی و وب سایت های فردی توزیع می گردد که نشان می دهد ظاهراً درگیری بین اردوی صربستان و به اصطلاح پولیس کوزوو رخ داده است.
Президент Республики Сербии Александр Вучич  и президент РФ Владимир Путин во время встречи на полях второго форума международного сотрудничества Один пояс - один путь в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2022
توافق روسیه و صربستان با قرارداد جدید گازی
وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که اردوی صربستان از خط اداری عبور نکرده و به هیچ وجه وارد خاک کوزوو و متوهی نشده است.
قابل ذکر است که روز یکشنبه پس از ساعت 18:15 (19:15 به وقت مسکو)، افسران پولیس کوزوو خودخوانده پوسته امنیتی برنجک را بستند و بدین ترتیب تردد موترها، مسافرین و کالاها را از گذرگاه این منطقه مسدود کردند. همچنین از قطار موترها در مقابل پوسته یارین در شمال منطقه خبر می رسد. به گزارش رسانه های محلی، در مقابل پوسته جدید پولیس سرحدی کوزوو خودخوانده، نرسیده به نقطه اداری گذرگاه "یارینه"، بسیاری از رزمندگان کندک واکنش سریع با سلاح های اتوماتیک، کلاه ایمنی و جلیقه ضد گلوله حضور داشتند. توزیع شدند.
الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، روز یکشنبه در خطاب به شهروندان اعلام کرد که پولیس کوزوو خودخوانده در نیمه شب اول آگوست عملیاتی را در شمال این منطقه آغاز می کند و از ورود شهروندان با مدارک شخصی صادر شده توسط کوزوو جلوگیری می نماید. مقامات صربستان و همچنین اقدامی برای ثبت نام مجدد موترها به نمبر پلیت های "جمهوری کوزوو". ووچیچ از مقامات آلبانیاییا کوزوو خواست تا صلح را حفظ کنند و هشدار داد که در صورت اقدامات تهاجمی علیه صرب‌ها در کوزوو، "صربستان پیروز خواهد شد."
Президент Сербии Александр Вучич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2022
صربستان به ناتو نمی پیوندد
آلبین کورتی "صدراعظم" کوزوو بعدازظهر نشست "شورای امنیت ملی" را در پریشتینا برگزار کرد. پس از جلسه شورای امنیت، مقامات این جمهوری خودخوانده اعلام کردند که آماده هستند از اول اگوست ممنوعیت اسناد شخصی صربستان را حین ورود اعمال کنند و شروع به ثبت نام مجدد موترها با نمبر های که قبلاً توسط رهبری صربستان صادر شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала