رسانه: پلوسی به تایوان می‌رود

© AP Photo / Susan WalshСпикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси и сенатор Митч Макконнелл во время приветствия локтем
Спикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси и сенатор Митч Макконнелл во время приветствия локтем  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
تاکنون به گونه رسمی از سوی مقام‌های تایوان سفر پلوسی به این جزیره تائید نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا قرار است که 2 ماه آگوست وارد تایوان شود و شب را در آنجا سپری کند و روز چهارشنبه با تسای اینگ ون، رئیس دولت این جزیره دیداری داشته باشد.
تاکنون وزارت خارجه تایوان در این خصوص چیزی نگفته است.
روزنامه چاینا تایمز تایوان به نقل از منابع دیپلماتیک خود این گزارش را نشر کرده است، طبق اطلاعات این نشریه، انتظار می رود که پلوسی نه تنها با تسای اینگ ون، بلکه با سایر مقامات عالی رتبه در 3 آگوست ملاقات نماید و ظهر همان روز این جزیره را ترک نماید.
هشدارچین به آمریکا درباره عواقب سفر پلوسی به تایوان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
هشدار چین به آمریکا درباره عواقب سفر پلوسی به تایوان
این در حالی‌ست که تاکنون به گونه رسمی از سوی مقام‌های تایوان سفر پلوسی به این جزیره تائید نشده است.
هفته گذشته، تان کفی، سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد که ارتش این کشور در صورت سفر پلوسی به تایوان دست به کار خواهد شد و اقدامات قاطعی را برای مهار مداخلات خارجی انجام خواهد داد.
گفتنی‌ست که در صورت انجام این دیدار، پلوسی اولین رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده خواهد بود که طی 25 سال گذشته از جزیره تایوان بازدید می‌کند. پیش از این، در سال 1997، نیوت گینگریچ در حین انجام این مأموریت از تایوان بازدید کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала