روسیه خروج نخستین کشتی حامل غلات از بندر اودسا را تایید کرد

© msb.gov.trاولین کشتی حامل غلات از بندر اودسا خارج شد
اولین کشتی حامل غلات از بندر اودسا خارج شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اولین کشتی حامل غلات ساعت 9:20 به وقت مسکو بندر اودسا را ترک کرد، کشتی باری خشک حامل ذرت فردا وارد استانبول می شود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: "در تاریخ 1 آگست، حدود ساعت 9:20 به وقت مسکو، کشتی "رازونی" با پرچم سیرالئون در چارچوب اجرای "ابتکار حمل و نقل ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین"، بندر اودسا را ترک کرد. کشتی "رازونی" حامل محموله جواری است و قرار است در تاریخ 2 آگست وارد بندر استانبول شود."

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که کریدور دریایی که کشتتی از آن عبور خواهد کرد از شمال غربی دریای سیاه می گذرد. این عملیات بشردوستانه با مشارکت فعال افسران روسی در ترکیب مرکز هماهنگی مشترک در استانبول برنامه ریزی شده بود.

پیشتر خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت، اولین کشتی حامل غلات که در چارچوب توافق با اوکراین و روسیه از بندر اودسا حرکت کرده است، فردا به استانبول خواهد رسید.

سخنگوی کرملین خروح اولین کشتی حامل غلات از اوکراین را مثبت ارزیابی کرد و آن را فرصت خوبی برای آزمایش اثربخشی مکانیسم های مورد توافق در مذاکرات استانبول دانست. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از خروج اولین کشتی حامل غلات از بندر اودسا استقبال کرد و آن را "دستاورد جمعی" مرکز هماهنگی مشترک توصیف کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала