روسیه: چندین کشور ناتو از استخدام مزدوران خارجی توسط رژیم کی‌یف حمایت می‌کنند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ
Здание Министерства иностранных дел РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه می‌گوید که شماری از کشور های ناتو از استخدام مزدوران خارجی توسط رژیم کی‌یف حمایت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر تارابرین، مدیر بخش چالش ها و تهدیدات جدید وزارت خارجه روسیه در مصاحبه‌ای بیان داشت، که چندین کشور ناتو به طور ضمنی از اقدامات کی‌یف برای استخدام اتباع خارجی جهت شرکت در درگیری ها در دونباس حمایت می کنند.
این دیپلمات گفت: " روسیه از نزدیک بر استخدام اتباع خارجی که توسط مقامات اوکراین با حمایت ضمنی تک تک کشورهای ناتو برای انجام عملیات نظامی در شرق اوکراین در کنار رژیم کی‌یف انجام می‌شود، نظارت می‌کند".
وی همچنین تاکید کرد که نه تنها سازمان‌های غیردولتی در فرآیند استخدام شرکت دارند، بلکه نمایندگی‌های دیپلماتیک اوکراین در خارج از کشور نیز درگیر این موضوع هستند و این اقدام برخلاف توافق‌های بین‌المللی به‌ویژه کنوانسیون 1961 وین در مورد روابط دیپلماتیک است.
پیشتر" اولگ سیرومولوتف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد نمایندگی های دیپلماتیک اوکراین در در خارج از این کشور مشغول استخدام مزدوران برای مبارزه با نیروهای روسیه هستند.
به گفته وی، برخلاف قوانین بین الملل، علاوه بر موارد دیگر مزدوران از سوی نمایندگی های دیپلماتیک اوکراین به خدمت گرفته می شوند.
مسکو بارها از کشورهای دیگر خواسته است شهروندان خود را از سفر به اوکراین برای پیوستن به عملیات جنگی در این کشور بازدارند.
کرملین تاکید کرده است هر کس به نیروهای روسی حمله کند، یک هدف قانونی در نظر گرفته می شود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала