صالح: پاکستان سه محل اقامت رهبران طالبان پاکستانی را در کابل بمباران کرد

© Photo / FB/Amrullah salehامرالله صالح
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
معاون پیشین ریاست‌جمهوری افغانستان گفته که اولین‌ بار از سال 1947 است که نیروی هوایی پاکستان مستقیما به اهدافی در کابل حمله می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون پیشین ریاست‌جمهوری افغانستان در توییتی می‌گوید پس از آنکه بخشی از رهبری تحریک طالبان پاکستان به هشدار تقی عثمانی وقعی نگذاشتند پاکستان محل اقامت آنها را در کابل بمباران کرد.
مفتی عثمانی هفته گذشته در راس هیاتی از علما به کابل آمد و با نور ولی محسود، رهبر طالبان پاکستانی دیدار کرد.
امرالله صالح گفته که اولین‌ بار از سال 1947 است که نیروی هوایی پاکستان مستقیما به اهدافی در کابل حمله می‌کند.
معاون پیشین ریاست جمهوری افزوده که زود است قضاوت کرد که نوع راکت و دستگاه پرتاب آن چه بوده زیرا به گفته او شبکه حقانی به عنوان بازوی عملیاتی آی‌اس‌آی، سازمان استخبارات پاکستان ساحه را در اختیار دارد.
آقای صالح پرسیده است: "آیا طیاره بی‌سرنشین بود؟ راکت‌های دوربرد استفاده شده بود؟ یا هم شیوه دیگر به آسانی معلوم نخواهد شد، زیرا کابل شهر اسیر است و حیات خلوت روالپندی، سایه و سرپوش گروه طالب فوج پاکستان است."
اما رحمت‌الله نبیل، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان به نقل از منابع خود گفته است که بامداد روز یکشنبه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در حریم هوایی کابل ظاهر شدند و به نقاط مختلف این شهر حمله کردند. به گفته آقای نبیل براساس توافق‌نامه دوحه، امریکا به طالبان در زمینه سرکوب داعش کمک می‌کند.
برخلاف ادعای این مقام امنیتی پیشین، عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت داخله طالبان گفته است که انفجار روز یکشنبه ناشی از فرود آمدن یک گلوله راکتی به یک خانه خالی واقع در شیرپور بوده است.
تقی عثمانی، مشهور به مفتی اعظم روز دوشنبه هفته گذشته در راس هیاتی از علمای پاکستان وارد افغانستان شد و با نور ولی محسود، رهبر طالبان پاکستانی در کابل دیدار کرد. رسانه‌های پاکستان دیدار تقی عثمانی با رهبر طالبان پاکستانی را بی‌نتیجه خواندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала