وزارت دفاع ترکیه: اولین کشتی حامل غلات از بندر اودسا خارج شد

© msb.gov.trاولین کشتی حامل غلات از بندر اودسا خارج شد
اولین کشتی حامل غلات از بندر اودسا خارج شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
وزارت دفاع ترکیه از خروج اولین کشتی حامل غلات از بندر اودسا در اوکراین حخبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که اولین کشتی حامل غلات اوکراین ساعت 8:30 روز دوشنبه به وقت مسکو بندر اودسا را ترک کرد.
پشتر ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت که تدارکات برای خروج کشتی‌های حامل غلات اوکراین از بنادر اودسا رو به اتمام است.
کالین اظهار داشت: کشتی‌ها بارگیری شده و آماده حرکت هستند. از 3 بندر در اودسا حرکت خواهند کرد. پس از خروج از یکی از این بنادر از کدام کریدور و از کدام مختصات عبور خواهند کرد و وقتی وارد آب‌های بین‌المللی می‌شوند، چه کسانی بر آنها نظارت خواهند کرد؟ همچنین پس از ورود در آب‌های سرزمینی ترکیه چگونه تحویل داده خواهند شد و از اینجا به کجا خواهند رفت؟
هماهنگی خوبی از نظر لوجیستیکی برای اجرایی تمام این امور لازم است. به‌ویژه در مرکز هماهنگی مشترک در استانبول دوستان ما روی این موضوع به‌طور دقیق کار می‌کنند. اگر همه چیز تا فردا یا امشب حل شود، به احتمال زیاد اولین کشتی فردا صبح از بندر خارج خواهد شد. امروز، فردا یا پس فردا خواهیم دید که این کشتی‌ها بندر را ترک خواهند کرد.
به گفته منابع آگاه نمایندگان مرکز هماهنگی در استانبول با استفاده از ماهواره ها از عبور کشتی حامل غلات ردیابی خواهند کرد.
گفتنی است در 22 جولای سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، یادداشتی را برای تسهیل عرضه محصولات و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی امضا کردند. همانطور که وزیر دفاع روسیه توضیح داد، این سند شامل مشارکت سازمان ملل در رفع محدودیت های صادراتی است.
توافق بازگشایی بنادر اوکراین با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه میان روسیه و اوکراین در شهر استانبول امضا شد. این مساله امیدواری‌ها را برای کاستن از بحران جهانی غذا ناشی از حمله روسیه به اوکراین افزایش داده است.
غرب، روسیه را مسئول بحران غذایی در جهان می‌داند اما مسکو این مساله را رد می‌کند و تاثیر تحریم‌های غربی را باعث کاهش صادرات مواد غذایی و کودهای کشاورزی اعلام کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала