بلینکن: کوریای شمالی برای آزمایش هسته ای جدید آماده می شود

© AP Photo / Frederic J. BrownГоссекретарь США Энтони Блинкен
Госсекретарь США Энтони Блинкен  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که کوریای شمالی در حال آماده شدن برای انجام آزمایش هسته ای جدید است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که کوریای شمالی در حال آماده شدن برای انجام آزمایش هسته ای جدید است.
این دیپلمات آمریکایی در کنفرانسی با کشورها در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: "کوریای شمالی به گسترش برنامه هسته ای غیرقانونی و تحریکات خود علیه منطقه ادامه می دهد. ما امروز جلسه داریم و پیونگ یانگ برای انجام هفتمین آزمایش هسته ای خود آماده می شود." روز دوشنبه - اعضای معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای.
علاوه بر این، بلینکن استدلال کرد که تهران قادر نیست یا نمی‌خواهد با توافقی درباره برنامه هسته‌ای موافقت کند. ایران همچنان در مسیر تشدید تنش هسته‌ای قرار دارد. علیرغم حمایت علنی از بازگشت متقابل به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ایران از ماه مارچ یا آماده نبوده یا تمایلی به پذیرش توافقی که دقیقاً برای دستیابی به این هدف طراحی شده است، نبوده است. وی گفت: بازگشت به برجام، بهترین گزینه برای توسعه رویدادها برای آمریکا، ایران و کل جهان است.
گفتنی است که برجام در سال 2015 به منظور غلبه بر بحران توسعه هسته ای این کشور توسط پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان (گروه پنج به علاوه یک) با ایران امضا شد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی ایالات متحده در سال 2018 تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با تهران اعلام کرده است.
روسیه، انگلیس، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه از آوریل سال گذشته در وین در حال مذاکره با ایران برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه آن هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала