روسیه از پریشتینا خواست تا اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر Мария Захарова во время брифинга в Москве
Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
زاخارووا: مسکو از پریشتینا و ایالات متحده و اتحادیه اروپا خواست که دست از تحریکات بردارند.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا، گفت که مسکو از پریشتینا و امریکا همچنان از اتحادیه اروپا می‌خواهد که از اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند و به حقوق صرب‌ها در کوزوو احترام بگذارند.
این دیپلمات حین سخنرای گفت: ما از پریشتینا و ایالات متحده و اتحادیه اروپا می خواهیم که از اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند و به حقوق صرب ها در کوزوو احترام بگذارند.
Президент Сербии Александр Вучич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2022
صربستان گزارشات مربوط به استقرار نظامیان در کوزوو را رد کرد
زاخارووا گفت که آخرین تحولات در کوزوو شاهدی بر شکست ماموریت میانجیگری اتحادیه اروپا است.
وی افزود: "چنین تحول شواهد دیگری از شکست مأموریت میانجی‌گری اتحادیه اروپا است".
بر علاوه زخارووا گفت: "مقامات" در پریشتینا با هدف ایجاد "قوانین تبعیض آمیز" به عمد تشدید می کنند تا سناریوی قدرت را راه اندازی کنند.
تصمیم "مقامات" در پریشتینا برای آغاز اعمال "قوانین" تبعیض‌آمیز غیرمنطقی در مورد تعویض اجباری اسناد شخصی و شماره ثبت صرب‌های محلی گام دیگری در جهت اخراج جمعیت صرب از کوزوو است.
زاخارووا در توضیحی که در کانال تلگرامی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده گفت: اخراج مؤسسات صرب کوزوو از آنجا که حفاظت از حقوق ساکنان صربستان را در برابر خودسری رادیکال های پریشتینا به رهبری "صدراعظم" آلبین کورتی تضمین می کند.
به گفته او، "رهبران کوزوو می‌دانند که صرب‌ها در مورد حمله مستقیم به آزادی‌های آنها بی‌تفاوت نخواهند ماند و آنها عمداً برای اجرای یک سناریوی نظامی تشدید می‌کنند."
میتوان گفت: "البته بلگراد نیز در خط مقدم حمله قرار دارد، که غرب می خواهد علاوه بر آن با دست آلبانیایی کوزوو آن را "خنثی" کند.
Президент Республики Сербии Александр Вучич  и президент РФ Владимир Путин во время встречи на полях второго форума международного сотрудничества Один пояс - один путь в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2022
توافق روسیه و صربستان با قرارداد جدید گازی
الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، روز یکشنبه در خطاب به شهروندان اعلام کرد که پولیس کوزوو خودخوانده در نیمه شب اول اگوست، عملیاتی را در شمال این منطقه آغاز خواهد کرد و مانع ورود شهروندان با مدارک شخصی صادر شده توسط کوزوو خواهد شد. مقامات صربستان و همچنین اقدامی برای ثبت نام مجدد موترها به نمبر پلیت "جمهوری کوزوو" آغاز خواهد شد. ووچیچ از مقامات آلبانیایی کوزوو خواست تا صلح را حفظ کنند و هشدار داد که در صورت اقدامات تهاجمی علیه صرب‌ها در کوزوو، "صربستان پیروز خواهد شد."
رهبری صربستان تحت فشار بروکسل و به منظور نزدیکتر کردن منطقه به اتحادیه اروپا و همچنین تسهیل زندگی برای شهروندان صربستان در این ولایت، در سال 2011 مجبور به آغاز مذاکرات برای عادی سازی روابط با کوزوو شد. آلبانیایی ها با میانجیگری اتحادیه اروپا. بزرگترین توافقات حاصل شده عبارت اند از توافقنامه "بروکسل" در مورد اصول عادی سازی روابط بین بلگراد و پریشتینا، که در اپریل 2013 منعقد شد، و توافقنامه در مورد جامعه جوامع صرب در ولایت با حقوق خودمختاری، که توسط طرفین در اگوست 2015 امضا شد. آخرین مهلتی که بروکسل برای اجرای این توافقنامه ها داده بود - 4 اگوست 2018 - از سوی پریشتینا رعایت نشد که پس از آن به افزایش تنش در کوزوو منجر شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала