وضع صربستان و کوزوو وخیم شده است

© Fotolia / Saiko3pЗдание Народной скупщины Сербии
Здание Народной скупщины Сербии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
میلوان درتسون، رئیس کمیته پارلمان صربستان در امور کوزوو و متوهیجا درباره وضعیت فعلی با اسپوتنیک صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، میلوان درکون، رئیس کمیته کوزوو و متوهیا، اظهار داشت: وضعیت ناگواز در کوزوو ناشی از تصمیم پریشتینا برای ممنوعیت ورود شهروندان با کارت شناسایی صربی و نمبر پلت KM به ولایت جنوبی صربستان است.
درتسون به اسپوتنیک گفت: "اگر پریشتینا تصمیم به استفاده از خشونت از جمله استفاده از سلاح گرم بگیرد، اوضاع از کنترل خارج خواهد شد. گرچه پیش‌بینی روند بعدی رویدادها دشوار است، اما یک چیز مسلم است - هیچ یک از صرب‌های کوزوو قبول نمی‌کنند که یک "کبوتر سفالی" باشند و ثانیاً صربستان از مردم خود محافظت خواهد کرد.
اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2020
واکنش اتحادیه اروپا به احداث سفارت صربستان و کوزوو در بیت المقدس
وی تاکید کرد که هدف کمپاین ایجاد حوادث و استفاده مداوم از خشونت علیه مردم صربستان و کلیسای ارتدوکس صربستان دو جهت دارد. درتسون گفت: "یکی تلاش برای بی‌معنی کردن ادامه مذاکرات بین بلگراد و پریشتینا و دیگری تحریک درگیری‌های جدی‌تر در شمال است."
نماینده صربستان گفت: "شکی نیست که این اقدام با گذرنامه و نمبرپلت موتر در ابتدا به عنوان یک اقدام تحریک آمیز در نظر گرفته شده است. واحدهای ویژه پریشتینا نه برای حل مشکل، بلکه برای نشان دادن قدرت خود به آنجا اعزام شدند. مشکل و به دلیل عواقب احتمالی وضعیت خطرناک است."
وی تاکید کرد که "پریشتینا به جای یافتن راه حل در توافق با بلگراد، گام های یکجانبه ای را بر میدارد که منجر به بی ثباتی می شود."
رئیس کمیته پارلمان صربستان در امور کوزوو و متوهیجا افزوده گفت که وی بازیچه عادی است. غرب به این کورتی نیاز دارد تا به صربستان یادآوری کند که باید به طور کامل به بلاک غرب بپیوندد، به خصوص در مورد پیوستن به تحریم ها علیه روسیه. از آنجایی که صربستان موافقت نمی کند، حالا آنها سیگنال ارسال می کنند - اگر تحریم نکنید، ما چشم خود را بر روی اعمال کورتی خواهیم بست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала