کرملین:خواسته های کوزوو از بلگراد را غیر منطقی دانست

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
سخنگوی رئیس جمهور روسیه با غیر منطقی دانستن خواسته های کوزوو از بلگراد گفت کرملین از مواضع سازنده و صلح آمیز صربستان حمایت می کند. به گفته وی، کشورهای ضامن باید برای جلوگیری از اقدامات نادرست تاثیر گذار باشند-
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که کرملین خواسته های کوزوو را بی اساس می داند و مسکو از صربستان حمایت می کند.

دمیتری پسکوف گفت: "ما کاملاً از صربستان حمایت می کنیم. ما به صرب‌های کوزوو نزدیک هستیم و معتقدیم که این خواسته‌ها کاملاً غیرمنطقی است."

وی در ادامه افزود: "ما از موضع سازنده صلح طلبانه بلگراد و درخواست هایی برای صلح و سازندگی که توسط رئیس جمهور صربستان مطرح شده است که ما در این زمینه حمایت می کنیم. ما البته معتقدیم که کشورهایی که کوزوو را به رسمیت شناخته اند و ضامن هستند، باید از تمام نفوذ خود برای هشدار دادن به مقامات کوزوو در مورد اتخاذ هر گونه اقدام نسنجیده ای که می تواند منجر به تشدید بیشتر تنش شود، استفاده کنند."

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد که حقوق صرب ها در حل مناقشه با کوزوو باید رعایت شود.
یکشنبه شب صدای آژیر خطر در مناطق مرزی کوزوو با صربستان شنیده شده است و صرب‌های مقیم شمال کوزوو با کمک نیروهای امنیتی، جاده‌ها نزدیک دروازه‌های مرزی برنیاک و یارینیه (دو گذرگاه کلیدی) را مسدود کردند.
از سوی دیگر، در برخی از مناطق مرزی کوزوو صداهای شلیک گلوله شنیده شده است که برخی از این موارد علیه نیروهای امنیتی بوده، اما تلفاتی نداشته است.
این تنش‌ها پس از آن افزایش پیدا کرده که مقامات کوزوو رفت و آمد خودروها با پلاک‌ صربستان و افراد با مدارک شناسایی صربستان را محدود کردند.
دولت کوزوو گفته است که از اول آگست مسافرانی که از صربستان می‌آیند، موظف خواهند بود تا مدارک صادر شده توسط صربستان را با مدارک شناسایی با اعتبار سه ماه که از سوی کوزوو صادر شده، تغییر دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала