اتمر: با کشته شدن رهبر القاعده معلوم شد که پناهگاه تروریسم از بیرون به افغانستان آورده شده است

© @https://www.mfa.gov.af/faخواست مجدد اتمر برای مستندسازی جنایات جنگی وتخطی‌های حقوق‌بشری طالبان
خواست مجدد اتمر برای مستندسازی جنایات جنگی  وتخطی‌های حقوق‌بشری طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه پیشین افغانستان نوشته است، که ممکن افغانستان بار دیگر و "برای دهه‌های دیگر به میدان جنگ‌های بی پایان و بمباران های پهپادهای امریکایی تبدیل گردد".
به گزارش اسپوتنیک، حنیف اتمر وزیر امور خارجه پیشین افغانستان در تویترش در واکنش به کشته شدن رهبر القاعده در کابل نوشته است، که حضور الظواهری و افراد دیگر به "پشتیبانان حقیقی" تروریسم فرصت می‌دهد تا ماشین جنگی ضد تروریسم بین‌المللی را بسوی افغانستان جهت دهند.
Айман аз-Завахири - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
چگونگی کشتن و شناسایی جای رهبر القاعده از سوی سی آی ای
اتمر ابراز نگرانی می‌کند که افغانستان بار دیگر و "برای دهه‌های دیگر به میدان جنگ‌های بی پایان و بمباران پهپادها مبدل گردد".
این مقام ارشد حکومت پیشین در این رشته گفته که رهبران طالبان "مسئولیت تاریخی" جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به میدان رقابت قدرت‌های بزرگ و "جنگ‌های ویرانگر تروریستی و نیابتی" را دارند.
او افزوده است: "اگر طالبان و امریکا بر "تحقق موافقتنامه دوحه" اصرار دارند، پس مذاکرات بین الافغانی برای دستیابی به توافق همه شمول سیاسی را باید بر اساس تعهد الزام‌آور همان موافقتنامه از سر گرفته شود".
بر پایه توافقنامه دوحه که بین نمایندگان امریکا و طالبان در فیبروری سال ۲۰۲۰ امضا شد، جانب طالبان و مذاکره کنندگان حکومت پیشین درباره چارچوب رسیدن به صلح باید گفتگو می‌کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала