- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

اوکراین قبل از هرشلیک هیمارس با آمریکا مشورت می‌کند

CC0 / / اوکراین قبل از هرشلیک هیمارس با آمریکا مشورت می‌کند
اوکراین قبل از هرشلیک هیمارس با آمریکا مشورت می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
یک مقام وزارت دفاع اوکراین می‌گوید که ارتش اوکراین، قبل از هر شلیک موشک های هیمارس آمریکایی با ایالات متحده مشورت می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، وادیم اسکیبیتسکی نماینده اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین در مصاحبه با تلگراف بیان داشت که ارتش اوکراین پیش از هر شلیک موشک های آمریکایی باید با ایالات متحده مشورت کند.
رئیس سازمان اطلاعات اوکراین در مورد استفاده نیروهای اوکراین از سامانه های هیماریس آمریکایی از پاسخ مستقیم به اینکه تصاویر ماهواره ای برای چنین حملاتی مورد استفاده قرار می گیرد طفره رفت، اما گفت که قبل از چنین حملاتی با آمریکا رایزنی می کنند.
این در حالی است که پیش ازاین وزرای دفاع ایالات متحده و اوکراین درباره تحویل بیشتر تجهیزات نظامی بویزه سیستم‌های ضد موشکی هیمارس گفتگو کردند.
پنتاگون اخیرا اعلام کرد، "لوید آستین"، وزیر دفاع آمریکا و "الکسی رزنیکوف"، وزیر دفاع اوکراین درباره کمک‌های نظامی از جمله تجهیزات موشک‌اندازهای چندگانه هیمارس، تلفنی گفتگو کردند.
پیشتر، "الکساندر لوکاشویچ"، نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) اعلام کرده بود که نیروهای نظامی روسیه تمامی تسلیحات غربی ارائه شده به اوکراین را هدف قرار داده و نابود خواهند کرد.
این دیپلمات در نشست شورای نمایندگی دائمی این سازمان گفت: ما تایید می‌کنیم که سلاح‌های غربی وارد شده به اوکراین نابود می‌شوند تا امکان استفاده از آنها برای گلوله باران مناطق مسکونی دونباس منتفی شود.
نماینده دائم روسیه تاکید کرد که تمامی دستورات لازم در این خصوص در سطح رهبری وزارت دفاع روسیه داده شده است.
پیش از این نیز، "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه نسبت به خطر پمپاژ اوکراین با انواع تسلیحات مدرن هشدار داده بود. لاوروف اعلام کرده بود که روسیه بر این عقیده است که سرانجام کشورهای غربی در مرحله‌ای متوجه خطر پمپاژ بیش از اندازه سلاح به اوکراین خواهند شد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала