تدابیر شدید امنیتی گروه طالبان در جای کشتن شدن رهبر القاعده

© www.wikipedia.orgرهبر القاعده
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
جای کشته شدن رهبر القاعده در کابل زیر تدابیر شدید امنیتی گروه طالبان قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، منابع محلی می گویند، که از ساحه شیرپور کابل دیدار داشته‌اند و دیده اند، ساختمان محل اقامت رهبر القاعده با پرده‌های سبز رنگ پوشانده شده و طالبان به کسی اجازه نزدیک شدن و یا فلم گرفتن را نمی‌دهند.
حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
ادعای گریز وزیر داخله طالبان پس از کشته شدن رهبر القاعده در کابل
در همین حال، وزارت خارجه امریکا با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: طالبان با پناه دادن به رهبر القاعده در کابل، توافق‌ دوحه را به شدت نقض کردند. در بیانیه‌ای که در وب‌سایت وزارت خارجه امریکا منتشر شده، آمده که طالبان به مردم افغانستان و تمایل برای عادی‌سازی روابط با جامعه بین‌الملل خیانت کرده‌اند.
یادآوری می کنیم، که باشندگان شهر کابل روز یکشنبه، ۹ اسد از شنیدن صدای انفجار سهمگین خبر دادند. گروه طالبان در آنروز اعلام کرد، که یک موشک بر خانه‌ای خالی در شیرپور کابل فرود آمده و تلفاتی در پی نداشته است، اما چند روز پس از آن سخنگوی طالبان اذعان کرد، که انفجار روز یکشنبه ناشی از یورش هواپیماهای امریکایی به خانه‌ای در شهر کابل بوده است.
سپس، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا دوشنبه‌شب، ۱۰ اسد اعلام کرد، که ایمن الظواهری در یک حمله هوایی نیروهای امریکایی در شهر کابل، پایتخت افغانستان کشته شده است.
وزارت خارجه امریکا هم روشنی انداخته است، که رئیس‌جمهور بایدن پارسال به مردم امریکا تعهد داده بود که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، ایالات متحده به حفاظت از کشور ما و اقدام در برابر تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان ادامه خواهد داد. "رئیس جمهور در آن زمان تصریح کرد که ما در حفاظت از میهن تردید نخواهیم کرد."
به گفته وزارت خارجه امریکا با عملیاتی در شهر کابل که منجر به قتل رهبر القاعده شد، این کشور به تعهد خود عمل کرده است و در آینده نیز در مقابل هر گونه تهدید به این کار دست خواهد زد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала