مجاهد در واکنش به کشته شدن الظواهری در کابل: آمریکا توافق‌نامه دوحه ر ا نقض کرد

© @https://twitter.com ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
سخنگوی طالبان حمله پهپادی آمریکا در کابل، پایتخت افغانستان علیه ایمن الظواهری، رهبر القاعده را محکوم کرد.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توئیتر حمله پهپادی آمریکا در کابل، پایتخت افغانستان علیه ایمن الظواهری، رهبر القاعده را محکوم و اعلام کرد: حمله صبح روز یکشنبه به یک خانه در محله شیرپور در مرکز کابل توسط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی انجام شده‌است.
مجاهد تاکید کرد: این حمله نقض اصول بین‌المللی و توافق دوحه که در سال 2020 میان آمریکا و طالبان در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان منعقد شده بود، است.
مجاهد در مورد مرگ الظواهری اظهار نظری نکرد.
سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت: "در روز دوم ماه اول سال 1444 هجری قمری حمله هوایی به یک منزل مسکونی در شیرپور شهر کابل صورت گرفت. "
وی خاطرنشان کرد که "ماهیت این حادثه در ابتدا فاش نشد. سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی دولت طالبان این رویداد را بررسی کرده و در بررسی‌های اولیه خود دریافتند که این حمله توسط پهپادهای آمریکایی انجام شده است".
مجاهد با بیان اینکه طالبان این حمله را به هر بهانه‌ای که باشد، "شدیدا محکوم می‌کند"، افزود: "این گونه اقدامات تکرار تجارب ناموفق 20 سال گذشته و مغایر با منافع ایالات متحده آمریکا، افغانستان و منطقه است و به فرصت‌های در دسترس آسیب می‌زند."
این درحالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته که نیروهای آمریکایی ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را در یک حمله هوایی در کابل کشته است.

آقای بایدن بامداد امروز سه شنبه( 11 اسد) در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که ایمن الظواهری، رهبر القاعده را در یک حمله هوایی نیروهای آمریکایی در قلب شهر کابل، پایتخت افغانستان کشته است.

آقای بایدن گفت:" جواز این حمله را شخصاً خودم صادر کردم و با کشتن الظواهری، عدالت درباره‌ی او اجرا شده است و این رهبر تروریست دیگر زنده نیست.

وی بیان داشت: رهبر القاعده طی دهه‌های اخیر در حمله بر امریکایی‌ها، از جمله حمله بر سفارت امریکا در تانزانیا نقش اساسی داشته است.
خبر کشته شدن رهبر القاعده در حالی منتشر شده است که گروه طالبان در چند سال گذشته ادعا می‌کردند که با گروه القاعده ارتباطی ندارند اما حالا کشته شدن ایمان الظواهری در قلب کابل این ادعای طالبان را زیر سوال برده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала