واکنش‌ها به کشته شدن رهبر القاعده: جهان استقبال، طالبان محکوم کرد

© www.wikipedia.orgرهبر القاعده
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
کشته‌شدن ایمن‌الظواهری، رهبر شبکه القاعده در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در ساحه سبز امنیتی کابل، واکنش‌هایی را در پی داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که "ایمن الظواهری" سرکرده القاعده، روز شنبه در جریان یک حمله هوایی کشته شده است.
رهبر شبکه القاعده در حالی در امن‌ترین منطقه کابل از سوی آمریکا کشته می‌شود که طالبان پیش از این حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان را انکار می‌کردند.
کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است.
جاستن ترودو، نخست وزیر کانادا مرگ الظواهری را گامی به سوی جهان امن‌تر دانسته است. او می‌گوید کشورش به همکاری با شرکای جهانی خود برای مقابله با تهدیدات تروریستی و ارتقای صلح ادامه می‌دهد.
انتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز مثل نخست وزیر انگلیس گفته است که جهان بعد از مرگ ظواهری، جای امن‌تر است. او تاکید کرده است که امریکا علیه کسانی که منافع این کشور را تهدید می‌کنند اقدام خواهد کرد.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نیز پیام وزارت خارجه این کشور را نشر کرده که در آن از کشته‌شدن رهبر شبکه القاعده استقبال شده است.
در پیام وزارت خارجه عربستان سعودی گفته شده است که ایمن‌الظواهری از سرکرده‌گان تروریسم بود و چندین عملیات مرگبار را در امریکا و عربستان سعودی برنامه‌ریزی و اجرا کرده بود.
ایمن‌الظواهری که اهل مصر بود، پس از کشته‌شدن اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده شد.
طالبان با نشر اعلامیۀ، حمله پهپادی آمریکا به منطقه شیرپور کابل را بدون تایید کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده به شدت محکوم و آن را خلاف توافق نامه دوحه بیان کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала