گلوبال تایمز: چین به سمت هواپیمای پلوسی شلیک خواهد کرد

© AFP 2023 / Nathan Howard/Getty Images پلوسی
پلوسی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
یک رسانه چینی گزارش داده است که احتمال دارد این کشور به عنوان هشدار به سمت هواپیمای حامل رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شلیک کند.
به گزارش اسپوتنیک، گلوبال تایمز به نقل از یک کارشناس نظامی می نویسد، هواپیمای نظامی چین ممکن است در صورت سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، پرتابه هایی را به عنوان هشدار به سمت هواپیما ی حامل وی شلیک کند، در صورتی که سایر اشکال هشدار پلوسی را مجبور به ترک حریم هوایی مربوطه نکند.
سونگ ژونگ پینگ، کارشناس نظامی به این روزنامه گفت: چه پلوسی بیاید یا نه، چین باید توانایی بیرون راندن مرتب دشمنان از تنگه تایوان را حفظ کند و برای درگیری های نظامی ناشی از مداخله ایالات متحده و جاپان آماده باشد.
به نوبه خود، فو کیان شائو، کارشناس هوانوردی نظامی چینی به گلوبال تایمز گفت که هواپیماهای نظامی چینی علاوه بر ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین، می‌توانند به طور منظم در اطراف تایوان گشت‌زنی کنند.این نیرو ها اکنون توانایی رهگیری و حمله بسیار بیشتر از بحران تنگه تایوان در سال 1966 را کسب کرده اند.
در پی تشدید اوضاع در منطقه، ارتش آزادی‌بخش چین در روزهای 2 تا 6 آگست در دریای چین جنوبی و از 1 تا 4 آگست در آب‌های خلیج بوهای در شرق این کشور رزمایش نظامی برگزار می‌کند.
فو کیان شائومی‌گوید: اگر هواپیمای پلوسی وارد منطقه تمرین شود، باید اقداماتی را برای راندن (هواپیمای به خارج از منطقه رزمایش) رهگیری، اسکورت و ارسال یک هشدار رادیویی انجام دهیم. اگر پلوسی به کاری که می‌کند ادامه دهد هواپیمای نظامی ما می تواند به عنوان یک هشدار اضافی، پرتابه های را را به صورت مورب در مقابل هواپیمای پلوسی پرتاب کند.
همزمان، هرمان شوای، فرمانده بازنشسته ارتش تایوان، سوال می‌کند که آیا اسکورت پلوسی با او در فرودگاه تایپه فرود خواهد آمد. هرگونه فرود هواپیمای نظامی آمریکا نقض جدی خط قرمز چین خواهد بود و علاوه بر بحران پلوسی به بحرانی بزرگتر منجر خواهد شد.
کیو یی، یکی دیگر از تحلیلگران تایوانی، معتقد است که اگر پلوسی به تایوان برسد، به احتمال زیاد از سواحل شرقی این کار را انجام خواهد داد، زیرا حضور نظامی سرزمین اصلی چین در سواحل غربی جزیره تقویت شده است."آیا خنده دار نیست که شخصیت شماره سه سیاسی کشور شماره یک جهان مانند موش مخفی شده و درباره آن لاف می زند؟"
لو شیانگ، عضو آکادمی علوم اجتماعی چین، دانشمند علوم سیاسی آمریکایی معتقد است که مهم نیست پلوسی چگونه وارد تایوان شود، اقدامات متقابل آماده شده ارتش آزادیبخش خلق چین اجرا خواهد شد و شدت واکنش تحت تأثیر این واقعیت قرار نخواهد گرفت که این دیدار کوتاه خواهد بود.
گفتنی است پیشتر گزارش داده شد که پیش از سفر پیش‌بینی شده اما تایید نشده نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ارتش ایالات متحده در حال نزدیک کردن ناوهای هواپیمابر و هواپیماهای بزرگ خود به این جزیره است.
طبق این گزارش، ارتش آمریکا در ابتدا با سفر پلوسی مخالف بود، اما اکنون به نظر می‌رسد که در حال ایجاد یک منطقه حائل برای هواپیمای پلوسی است. به نوشته این رسانه ژاپنی، با تهدید چین به انجام اقداماتی برای مقابله با این سفر، تنش‌ها در شرق آسیا تشدید شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала