زاخارووا درباره سفر احتمالی پلوسی به تایوان: واشنگتن دنیا را بی ثبات می کند

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا
زاخارووا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره وضعیت پیش آمده در پی سفیر احتمالی پلوسی به تایوان می‌گوید، واشنگتن دنیا را بی ثبات می کند
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره وضعیت پیش آمده در پی سفر احتمالی پلوسی به تایوان اظهار داشت که واشنگتن دنیا را بی ثبات می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره وضعیت پیش آمده در پی سفر احتمالی پلوسی به تایوان گفت:" واشنگتن در حال بی ثباتی بخشیدن به جهان است. هیچ حل و فصل مناقشه ای در جهان در دهه اخیر (انجام نداده)، اما اقدامات تحریک آمیز بسیاری (انجام داده است)."
گفتنی است رسانه‌های تایوان پیشتر اعلام کردند که پلوسی بین ساعت 9 تا 10 شب به وقت محلی در راس هیئتی وارد فرودگاه سونگشان تایپه می‌شود.
پیشتر گزارش داده شد که پیش از سفر پیش‌بینی شده اما تایید نشده نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ارتش ایالات متحده در حال نزدیک کردن ناوهای هواپیمابر و هواپیماهای بزرگ خود به این جزیره است.
طبق این گزارش، ارتش آمریکا در ابتدا با سفر پلوسی مخالف بود، اما اکنون به نظر می‌رسد که در حال ایجاد یک منطقه حائل برای هواپیمای پلوسی است. به نوشته این رسانه ژاپنی، با تهدید چین به انجام اقداماتی برای مقابله با این سفر، تنش‌ها در شرق آسیا تشدید شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала