آمریکا ایمان الظواهری، رهبر القاعده را در افغانستان کشت

© www.wikipedia.orgرهبر القاعده
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
به دنبال نشر گزارش‌ها در مورد حمله‌ی پهپادی آمریکا به کابل، اکنون گزارش داده می‌شود که ایمن الظواهری، رهبر گروه القاعده در نتیجه‌ یک حمله‌ی هوایی‌ آمریکا در افغانستان کشته شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ساعاتی پیش شبکه خبری اسوشیتدپرس اعلام کرد که بنا به گفته چندین منبع آگاه، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) یک حمله مهم علیه القاعده را در افغانستان انجام داده است. این حمله هوایی بوده و با پهپاد انجام گرفته است.
یک مقام ارشد دولت آمریکا در همین رابطه گفت: در آخر هفته گذشته آمریکا یک عملیات ضد تروریستی علیه یک مقام مهم القاعده در افغانستان انجام داده است. این عملیات موفق بوده و تلفات غیرنظامی نداشته است.
بر اساس گزارش این شبکه خبری هرچند گفته می‌شود که در این عملیات بسیار مهم سرکرده القاعده هدف نهایی بوده اما تاکنون کاخ سفید این خبر را تایید نکرده و قرار است "جو بایدن" که هم اکنون مبتلا به بیماری کروناست، در مورد این عملیات ضد تروریستی علیه القاعده صحبت کند.
"اَیمن الظواهری"، سرکرده گروه القاعده است که رهبری این سازمان را از زمان مرگ "اسامه بن لادن"، سرکرده اصلی این سازمان در سال 2011 برعهده دارد.
در سالهای گذشته چندین بار شایعاتی مبنی بر بیماری و مرگ "ایمن الظواهری" منتشر شده بود ولی پس از آن ویدئوهای مختلفی از وی منتشر شد.
"الظواهری" معاون "اسامه بن لادن" در جریان حملات یازده سپتامبر بود.
این در حالی است که پیش‌تر ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان نیز، تأیید کرد که یک خانه‌ مسکونی در شهر کابل هدف حملات هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفته است.
مجاهد دوشنبه‌شب -دهم اسد، در برگه‌ی تویترش نوشته است که یافته‌های ابتدایی ارگان‌های امنیتی و استخباراتی طالبان نشان می‌دهد که این حمله توسط هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی انجام شده است.
سخن‌گوی طالبان این حمله را محکوم کرده و گفته است که این اقدام خلاف اصول بین‌المللی و سرپیچی از توافق‌نامه‌ی دوحه است.
به گفته‌ی او، این رفتار نشان‌دهنده‌ی تکرار تجربه‌های ناکام 20 سال گذشته آمریکا است و تکرار آن، به فرصت‌های موجود آسیب می‌رساند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала