تهدید به بمب گذاری در یکی از فرودگاه های تایوان در پی سفر احتمالی پلوسی به این منطقه

© Photo / SElefant فرودگاه بین‌المللی تائویوان تایوان
 فرودگاه بین‌المللی تائویوان تایوان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
فرودگاه بین‌المللی تائویوان تایوان در پیامی ناشناس تهدید به 3 بمب گذاری برای اختلال در سفر پلوسی به این منطقه شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Zhongguo Shibao به نقل از برخی رسانه ها اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی تائویوان تایوان پیامی دریافت کرد مبنی بر وجود 3 بمب کار گذاری شده در محوطه این فرودگاه برای اختلال در سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به منطقه، گرچه پلوسی قرار است از طریق فرودگاه دیگری وارد تایوان شود.
سفر رئیس مجلس سفلی کنگره آمریکا به تایوان شاید اولین سفر یک سیاستمدار آمریکایی با این رتبه در 25 سال گذشته باشد.
گفته می شود که سفر وی احتمالا امروز انجام خواهد شد .در نامه تهدید آمیز ذکر شده است که "برای جلوگیری از سفر نانسی پلوسی به تایوان سه ماده منفجره در فرودگاه کارگذاشته شده است".پس از دریافت این پیام، مسئولین ذیربط برای بررسی موضوع دست به کار شده، البته تخلیه این فرودگاه در دستور کار نبوده است.
گفتنی است پیشتر وزارت خارجه چین در پیامی تهدید کرد که اگر "نانسی پلوسی"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم به سفر به تایوان بگیرد، پکن اقدامات قاطع و موثر اتخاذ خواهد کرد.
"ژائو لیجیان"سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه (1 آگست) در یک نشست خبری گفت: "اگر پلوسی به تایوان بیاید، به مفهوم مداخله آشکار در امور داخلی چین خواهد بود و عواقب بسیار جدی به دنبال خواهد داشت".
این مقام چینی هشدار داد که ارتش آزادی‌بخش ملی دست بسته نخواهد نشست.
واشنگتن روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، اما طبق قانون خود را موظف می‌داند برای این جزیره ابزاری برای دفاع از خود فراهم کند.
دیدار احتمالی پلوسی از تایوان به نشانه حمایت از این جزیره هرچند بی‌سابقه نیست. نیوت گینگریچ جمهوری خواه آخرین رئیس مجلس نمایندگان بود که در سال 1997 از تایوان بازدید کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала