سخنان دبیرکل سازمان ملل درباره بازدید پلوسی از تایوان

© AP Photo / Taiwan Presidential OfficeСпикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси и президент Тайваня Цай Инвэнь во время встречи
Спикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси и президент Тайваня Цай Инвэнь во время встречи  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل درباره بازدید رئیس مجلس نمایندگان امریکا از تایوان گفته است، که ما به سیاست "چین واحد" پایبند هستیم، ما در همه چیز بر این موضوع تمرکز می کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست توجیهی درباره سفر پسین نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان، گفت: سازمان ملل به سیاست "چین واحد" پایبند است.
گوترش در این نشست خبری گفت: "در پیوند با رویدادهای پسین، موضع ما بسیار روشن است - ما بر پایه قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سیاست "چین واحد" هدایت می‌شویم و در هر کاری که انجام می‌دهیم بر این اساس هدایت می‌شویم".
Спикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси в аэропорту Суншань в Тайбэе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
پلوسی: چین، تایوان و دموکراسی را تهدید می کند
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا عصر سه‌شنبه وارد فرودگاه تایپه شد، روز چهارشنبه با تسای اینگ ون، رئیس دفتر تایوان، نایب رئیس پارلمان تایوان، فعالان دموکراسی‌خواه ملاقات کرد و پس از آن به کوریای جنوبی با هواپیما رفت.
سفر پلوسی 19 ساعت و 20 دقیقه به طول انجامید و نتیجه آن تشدید قابل توجه اوضاع در اطراف جزیره بود.
ارتش چین از برگزاری رزمایش گسترده آتش واقعی خبر داد، پکن دو بنیاد تایوانی را تحریم کرد، صادرات شن و ماسه طبیعی به جزیره و واردات مرکبات و برخی محصولات ماهی از تایوان را به حالت تعلیق درآورد.
و وزارت خارجه چین همچنین تصریح کرد، که همه ای پیامدهای منفی این سفر که پکن چندین ماه با آن مخالفت کرده بود، هنوز در راه است و واشنگتن و تایپه مسئولیت آنها را بر عهده خواهند داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала