مقام های طالبان در مورد چگونگی پاسخ به حمله پهپادی امریکا تشکیل جلسه داد‌ند

© www.wikipedia.orgرهبر القاعده
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
عضو شوید
بربنیاد گزارش‌ها، مقام های ارشد طالبان در مورد چگونگی پاسخ به حمله پهپادی امریکا تشکیل جلسه داده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، رویترز روز چهارشنبه، 12 اسد، به نقل از سه مقام بلندپایه طالبان گزارش داده است که مقام‌های این گروه، امروز در مورد چگونگی واکنش به حمله طیارۀ بدون سرنشین امریکا که منجر به کشته شدن ایمن‌ الظواهری، رهبر شبکه القاعده (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) شد، تشکیل جلسه داده و گفتگو کرده‌اند.
طالبان هنوز مرگ رهبر القاعده را تایید نکرده است، اما پذیرفته است که این حمله توسط یک پهپاد امریکایی انجام شده است. سهیل شاهین که از سوی طالبان (تحت تحریم سازمان ملل به دلیل فعالیت های تروریستی) به‌عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل نامزد شده می‌گوید که منتظر روشن شدن موضع رهبری است.
یکی از اعضای طالبان که نخواست نامش فاش شود این روزنامه گفته است: جلسات در سطح بسیار بالایی در مورد این‌که آیا ارزش دارد به حمله پهپاد پاسخ دهیم یا خیر و اگر بلی، چگونه پاسخ داد برگزار شد.
بلال سروری، روزنامه نگار نیز در این باره می‌نویسد و خاطرنشان می‌کند که طالبان در حال رایزنی با القاعده هستند.
رویترز معتقد است در این حمله پهپادی از 2 راکت آر9اکس هل‌فایر استفاده شده که جای انفجار، هدف را با تیغه‌های تیز نابود کرده است و از تلفات غیرضروری جلوگیری شده است. اما این با داده های سروری که حداقل 12 نفر از جمله خارجی ها همراه با الظواهری کشته شده اند، مطابقت ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала