افشاگری نیویورک تایمز از فضای "بی اعتمادی عمیق" بین کاخ سفید و زلنسکی

© Photo / U.S. Army EuropeФлаги Украины и США
Флаги Украины и США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
عضو شوید
ستون نویس یک روزنامه معتبر آمریکایی در مقاله‌ای از ایجاد فضای "بی اعتمادی عمیق" میان مقام های کاخ سفید و رئیس جمهور اوکراین صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، توماس فریدمن، ستون نویس نیویورک تایمز، مفسر و نویسنده سیاسی آمریکایی، برنده سه جایزه پولیتزر در مقاله‌ی برای این روزنامه نوشت: دولت ایالات متحده با مقامات اوکراین، از جمله ولودیمیر زلنسکی، با نگرانی و بی اعتمادی بسیار بیشتر از آنچه که معمولاً در انظار عمومی نشان داده می شود، رفتار می کند.
فریدمن در مقاله ای که در بخش نظریات این نشریه منتشر شده است از سفر "کاملا بی پروای" نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انتقاد کرد و به عنوان یکی از استدلال‌ها، درگیری در اوکراین را ذکر کرد که به قول او "بسیار ناقص"، "شدیدا ناپایدار" و " دور از غافلگیری های خطرناک" نیست.
این مفسر آمریکایی در ادامه نوشت: "زمان بدتری نمی‌توانست انتخاب شود. خواننده عزیز، جنگ اوکراین تمام نشده است. به ویژه، مقامات ایالات متحده بیش از آنچه که نشان می‌دهند نگران رهبری اوکراین هستند. بی اعتمادی عمیقی بین کاخ سفید و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به وجود آمده و این بی اعتمادی بسیار بیشتر از آن چیزی است که گزارش می‌شود."
فریدمن خاطرنشان کرد که "چیزهای سرگرم کننده" در کی یف در جریان است و ابراز تاسف کرد که هیچ کس توضیحات قانع کننده ای برای استعفای اخیر دادستان کل و رئیس سرویس امنیت اوکراین ارائه نکرده است."
در مقاله گفته می‌شود: "مثل اینکه نمی‌خواهیم از نزدیک به زیر کاپوت نگاه کنیم، از ترس اینکه مبادا فساد و انواع ترفندها را بعد از سرمایه‌گذاری بسیار روی آن ببینیم".
تحلیلگر آمریکایی در ادامه گفت: "جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی، وقتی از او خواسته شد تا در این باره اظهارنظر کند، مستقیماً پاسخی نداد. رئیس جمهور بارها با تحسین از زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از شجاعت او در طول جنگ سخن گفته و بارها شخصاً با اوصحبت کرده است. او استرسی را که رئیس جمهور زلنسکی و کل مردم اوکراین تحت آن هستند درک می کند و بنابراین برای حمایت از اوکراین در برابر تجاوز روسیه متعهد است."
ستون نویس نیویورک تایمز در ادامه نوشت: "هیچ نتیجه خوبی از سفر احتمالی پلوسی به تایوان حاصل نخواهد شد. تایوان در نتیجه این دیدار حتی از نظر نمادین نیز امن‌تر یا مرفه‌تر نخواهد شد و ممکن است پس از آن سفر اتفاقات بد زیادی رخ دهند از جمله این اتفاقات می‌توان به پاسخ نظامی احتمالی چین اشاره کرد که می‌تواند منجر به درگیری غیرمستقیم ایالات متحده با روسیه و چین مجهز به سلاح هسته‌ای شود."
فریدمن می‌گوید، اگر فکر می‌کنید که متحدان اروپایی ما که با یک جنگ وجودی با روسیه بر سر اوکراین روبرو هستند در صورت درگیری ایالات متحده با چین بر سر تایوان به ما ملحق خواهند شد درگیری‌ای که ناشی از سفر غیر ضروری پلوسی خواهد بود به شدت روند تحولات و مسائل مرتبط با جهان را اشتباه خوانده اید.
پیش ازاین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نامه‌ای به شرکت‌کنندگان کنفرانسی درباره پیمان عدم اشاعه هسته‌ای (ان‌پی‌تی) گفت که هیچ برنده‌ای در جنگ هسته‌ای وجود ندارد و هرگز نباید چنین جنگی را آغاز کرد، ما از امنیت برابر و غیرقابل تقسیم برای همه اعضای جامعه جهانی دفاع می‌کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала