نیکلاسون: قتل الظواهری تردیدها به تعهدات طالبان را تقویت می‌کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
عضو شوید
نماینده اتحادیه اروپا می گوید که کشته‌ شدن ایمن‌الظواهری، رهبر القاعده در کابل واکنش‌های زیادی را در پی داشته و‌ تردیدها نسبت به تعهدات طالبان برای قطع رابطه با گروه‌های تروریستی را افزایش داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه، توماس نیکلاسون، نماینده اتحادیه اروپا در امور افغانستان روز چهارشنبه، ۱۲ اسد، در رشته توییت‌هایی گفته است که قتل الظواهری توسط امریکا در کابل تردیدهای قبلی را نسبت به ادعاهای مطرح‌شده از سوی طالبان مبنی بر قطع رابطه با القاعده تقویت می‌کند.
این مقام اروپایی خاطرنشان کرده است: "هفته گذشته در تاشکند شنیدیم که طالبان تلاش می‌کنند کشورها و سازمان‌هایی را که متعهد به حمایت از مردم افغانستان هستند متقاعد کنند که بر خاک این کشور کنترول کامل دارند. آنان تعهد خود را تکرار کردند که افغانستان به پناه‌گاه امن تروریست‌ها تبدیل نخواهد شد."
نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان پرسیده است: "آیا طالبان از اقدام علیه رهبر القاعده غافل و یا ناتوان بودند؟"
ایمن‌الظواهری دو روز پیش در حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی در خانه‌ای که گفته می‌شود متعلق به یکی از دستیاران سراج‌الدین حقانی در کابل است، کشته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала