وزیر امر به معروف طالبان خواستار اخراج نوجوانان از صفوف نیروهای طالبان شد

© https://twitter.com/homeشیخ محمد خالد حنفی؛ سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان
شیخ محمد خالد حنفی؛ سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
عضو شوید
محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، می‌گوید که جوانان زیر سن باید از صف نیروهای طالبان بیرون و برای آموزش به مدرسه فرستاده شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، آقای حنفی که به ولایت بدخشان رفته است، بار دیگر در یک گردهمایی تاکید کرد که جامعه جهانی به بهانه حقوق بشر در تلاش بی‌عزت ساختن زنان افغان است.
وی در یک گردهمایی در شهر فیض‌آباد، گفت: "مادر ما و شما و خواهران ما و شما عزت می‌خواهند و آنها عفت و حجاب را می‌خواهند. خارجی‌ها می‌خواهند که چادر را از سرشان دور کنند. امر به معروف، امارت اسلامی و ملت ما چادر را در سرش می‌ماند، شما لطف کنید کی حقوق می‌دهد و کی احترام دارد؟"
حنفی از مسوولان محلی ولایت بدخشان خواست تا جوانان زیر سن را از صفوف نیروهای طالبان بیرون و برای آموزش به مدارس بفرستند. وی گفت: "کسانیکه به بلوغ نه رسیده، نو جوانان استند، باید در بین مجاهدین نباشند. اخراج شوند، آنان را به مدارس ببرید، سبق بخوانند و تعلیم و تعلم را ادامه بدهند".
حنفی از ظاهر ناآراسته برخی از نیروهای طالبان نیز انتقاد می‌کند.
سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در یک هفتۀ پسین به چند ولایت افغانستان سفر کرده و در گردهمایی‌ها درباره حجاب و آموزش سخنرانی‌های داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала