آبله میمون؛ وزارت صحت امریکا وضعیت اضطراری اعلام می‌کند

© AP Photo / CDCآبله میمون
آبله میمون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
عضو شوید
او تاکید داشت که تاکنون 6 هزار و 600 مورد این بیماری به ثبت رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، خاویر بسرا، وزیر صحت امریکا می گوید که مقام‌های این کشور تصمیم گرفته اند تا بخاطر آبله میمون وضعیت اضطراری عمومی اعلام کنند.
او گفت: "من وضعیت اضطراری صحی عمومی آبله میمون را اعلام خواهم کرد، ما آماده ایم تا پاسخ ویروس را به سطح بعدی دهیم، از هر آمریکایی می خواهیم که آبله میمون را جدی بگیرد".
او تاکید داشت که تاکنون 6 هزار و 600 مورد این بیماری به ثبت رسیده است.
آبله میمون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
اعلام وضعیت اضطراری "فاجعه" در نیویورک درپی شیوع آبله میمون
قابل ذکر است که در پایان ماه جون، کمیته سازمان بهداشت جهانی اولین جلسه خود را برگزار کرد و پس از آن اعلام کرد که شیوع آبله میمون یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی محسوب نمی شود. این کمیته در عین حال اورژانسی بودن شیوع این بیماری را تشخیص داد و خواستار کنترل شیوع آن شد.

آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر است که در میان انسان ها نیز انتقال می یابد. این بیماری معمولا خفیف است و بیشتر افراد در عرض چند هفته بهبود می یابند، اما برای برخی افراد ممکن است با عوارضی همراه باشد. علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است. راش‌ و مشکلات پوستی نیز ممکن است ایجاد شود که اغلب از صورت شروع می شود و سپس به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала