تحقیقات: اوکراینی‌ها تسلیحات ناتو را در خاورمیانه می‌فروشند

© SputnikУКРАИНЦЫ ПРОДАЮТ ОРУЖИЕ НАТО НА БЛИЖНИЙ ВОСТОК
УКРАИНЦЫ ПРОДАЮТ ОРУЖИЕ НАТО НА БЛИЖНИЙ ВОСТОК - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
عضو شوید
با آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ارسال بی‌سابقه تسلیحات خود را برای ارتش اوکراین آغاز کرد. آنها امیدوار بودند که از این طریق روسیه را مهار کنند: اما در نظر نگرفتند که تسلیحات ناتو می‌تواند در بازار سیاه خود کشورهای ناتو و در سراسر جهان قرار گیرد.
اسپوتنیک عربی او تحقیقات خود را در جستجوی اطلاعات در مورد فروش تسلیحات ناتو از اوکراین به کشورهای عربی انجام داد.
آغاز تحقیقات
هنگام جستجو در دارک‌نت، ما سایت فروش سلاح را پیدا کردیم، جایی که آنها تبلیغ "سلاح اوکراین" که به زبان روسی نوشته شده بود، قرار داده بودند. در این تبلیغ اسلحه ام4 (M4) به فروش می‌رسد. طبق آمار سایت بیش از 32 معامله از طریق این تبلیغ انجام شده است. قیمت از 2400 دالر. موقعیت جغرافیایی – کی‌یف
© SputnikУКРАИНЦЫ ПРОДАЮТ ОРУЖИЕ НАТО НА БЛИЖНИЙ ВОСТОК
УКРАИНЦЫ ПРОДАЮТ ОРУЖИЕ НАТО НА БЛИЖНИЙ ВОСТОК - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
УКРАИНЦЫ ПРОДАЮТ ОРУЖИЕ НАТО НА БЛИЖНИЙ ВОСТОК
به طور جداگانه، خاطرنشان می‌کنیم که هزینه رسمی تفنگ های تهاجمی ام4 امریکایی، طبق برآورد پنتاگون، بستگی به نوسازی سلاح دارد و قیمت آنها متفاوت است: از 600 تا 12 دالر.
این تبلیغ یا آگهی همچنین نظریات در مورد خرید موفقیت آمیز سلاح‌ها نوشته شده بود: طبق الگوریتم های سیاست "سیاه"، فقط کاربرانی که قبلاً معامله را انجام داده‌اند می‌توانند نظر دهند. به عبارت دیگر، بدون خرید، بدون نظریات.
خبرنگاران اسپوتنیک تصمیم گرفتند به فروشنده نامه بنویسند و نقش یک مشتری را بازی کنند: طبق افسانه، یک حوثی یمنی خاص با نام مستعمار (3ladin_houthi) این سلاح را خریده است.
فروشنده از طریق فرم ارتباط در سایت دارک‌نت از ما خواست مکاتبات را به پیام رسان Wickr منتقل کنیم. سپس تمام مکاتبه فقط در اینجا انجام شد. برای این‌که به فروشندگان اوکراینی شک و تردید ایجاد نکنیم، سوالات را به عربی نوشتیم و از طریق یک مترجم آنلاین آنها را به انگلیسی ترجمه کردیم: این کار قابل اعتماد تر به نظر می‌رسید.
"ام4 با تحویل به یمن"
از از همه، ما به‌طور مستقیم از فروشنده پرسیدیم که آیا آنها می‌توانند سلاح‌ها را به یمن تحویل دهند- پاسخ مثبت دریافت کردیم. ضمناً باید گفت که تحویل از طریق دریا انجام می‌شود.
سپس فروشنده این سوال را پرسید: "دقیقا به چه چیزی و در چه مقدار نیاز دارید؟". ما مشکوک شدیم که آنها آماده فروش نه تنها تفنگ‌های اعلام شده در تبلیغ، بلکه چیز دیگر هستند.
سپس تصمیم گرفتیم روش دقیق ارسال و جا به جا کردن سلاح را جویا شویم. و در همان زمان به صراحت اعلام کرد که به هر سلاحی که بتوانند به ما بفروشند علاقه‌مند هستند.
© SputnikУКРАИНЦЫ ПРОДАЮТ ОРУЖИЕ НАТО НА БЛИЖНИЙ ВОСТОК
УКРАИНЦЫ ПРОДАЮТ ОРУЖИЕ НАТО НА БЛИЖНИЙ ВОСТОК - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
УКРАИНЦЫ ПРОДАЮТ ОРУЖИЕ НАТО НА БЛИЖНИЙ ВОСТОК
برای جلب نظر فروشنده، موارد زیر را اضافه کردیم:
"ما حوثی‌ها نیز مانند شما در حال مبارزه علیه اشغالگران در کشور خود هستیم".
اسلحه و روش تحویل
همانطور که از پاسخ مشخص شد، طرف اوکراین واقعا آماده به فروش نه تنها اسلحه های تولید شده توسط ایالات متحده است، بلکه نارنجک‌ها را. این اسلحه ها با تجهیزات لازم همراه خواهند بود. روش حمل و نقل نیز به طور مفصل بیان شده است: سلاح‌ها را در بطری‌های روغن جاسازی می‌کنیم. در هر بوشکه 10 تفنگ M4، 2000 گلوله، 200 نارنجک می باشد. ارسال 10 روز از طریق بحر طول میکشد. بوشکه‌های روغن در بندر قسمی به دست شما می رسد که هیچ شک نکنین.
برای درک اینکه چه مقدار آنها آماده به فروش هستند، و چه نوع ذخایر میتوانند داشته باشند، تصمیم گرفتند 100 بشکه بخواهند - این در بشکه است که فروشندگان اسلحه اوکراینی حجم تحویل را اندازه می گیرند.
اما برای ما گفتند که آنها آنقدر بوشکه زیاد ندارند: تنها میتوانند 20 دانه داشته باشند.
© SputnikУКРАИНЦЫ ПРОДАЮТ ОРУЖИЕ НАТО НА БЛИЖНИЙ ВОСТОК
УКРАИНЦЫ ПРОДАЮТ ОРУЖИЕ НАТО НА БЛИЖНИЙ ВОСТОК - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
УКРАИНЦЫ ПРОДАЮТ ОРУЖИЕ НАТО НА БЛИЖНИЙ ВОСТОК
با بیان حجم و قیمت، فروشنده ادامه داد: در بیست بوشکه حدود 200 تفنگ و نارنجک خواهد بود. قیمت همه آنها حدود 400 هزار دالر می‌شود.
طرز فروشات
خوب، ما بايد با اسامی معروف قاچاق موافقت ميکرديم علاوه بر آن، از ما خواسته شد که به جزئیات مربوط به تراکنش و حمل بشکه ها با محموله های قاچاق به بندر هدیده- تنها جایی که توسط هوثی های یمنی کنترول میشد، صحبت کنیم.
فروشنده گفت که مشکلی برای تحویل دهی در این بندر پیش نخواهد آمد.
بعد طرح داد و ستد را برای گفتند: معامله به این شکل خواهد بود: ما یک مدیر را به چت خود دعوت می کنیم و در حضور او درباره جزئیات معامله صحبت می کنیم.
1- وقتی موافقت میکنیم، هردوی ما در چت مینویسیم که شرایط معامله برای ما مناسب است. شما 400000 دالر به صورت ارز دیجیتال از طریق سیستم Monero XMR به حساب خود واریز می کنید.
2- بعد من جنس را میفرستم
3- کالا را بدست می آورید، اگر به دل تان بود، در چت می‌نویسین که فروشنده کار خود را به درستی انجام داد و پیش پرداخت من را به فروشنده بدهید.
4- بعد مدیر با گرفتن دو فیصد از پول فروش، پیش پرداخت من را میپردازد.
تا اینجا تما.
فروشنده بیشتر از آنکه ما انتظار داشتیم، گفت. معلوم می شود که دستیار خاصی در پرونده ظاهر می شود که با پلت فرم دارک نت مرتبط است و به عنوان ضامن اجرای تراکنش عمل می کند. از هر معامله دو فیصد بدست می‌آرد که حدود 8000 هزار دالر می‌شود.
جزئیات لوجستیکی قاچاق
ما میخواستیم که درباره تحویل دهی جنس بیشتر معلومات بدست بیاوریم: با توجه به اینکه بندر حدیده یمن کاملاً با اوکراین فاصله دارد و آنها قول می دهند کالا را در 10 روز تحویل دهند، فروشنده باید یک طرح آماده داشته باشد.
چنین طرح برای فروشندگان اوکراینی آماده است. بطور مفصل به ما توضیح داده شد:
1- جنس را آماده میکنیم، در بوشکه‌ها جاسازی و در کشتی با کمک همکاران پولندی بارگیری میکنیم.
2- کشتی در مسیر مشخص شده حرکت میکند. کشتی کمک های انسانی را حمل خواهد کرد - معمولاً هیچ کس آنها را بررسی نمی کند. و 20 بوشکه هیچ کس را شکی نمی کند. به همین دلیل ما نمی توانیم 100 نفر را ارسال کنیم: ممکن ایجاد کند.
سپس فروشنده یک نقشه را ارسال کرد - که جالب است، به زبان روسی امضا شده است - با یک مسیر با دست طراحی شده. به نظر می رسد که سلاح ها تنها در ساحل پرتگال به کشتی حمل می شوند. از آنجایی که طرف اوکراین به برخی از "مردم در پولند" اشاره می کند، شبهه ای وجود دارد که در این داستان مافیای سلاح اروپایی دخالت دارد.
اما اینکه چگونه سلاح از پولند به پرتگال می‌رسد، ما نمی‌دانیم.
با این حال، این را می توانند کسانی بدانند که در واقع سلاح ناتو را خریداری می کنند. فروشنده گفت: برای پیگیری مسیر تحویل، یک شماره به شما فرستاده می شود.
به گفته قاچاقچیان اوکراینی، ردیاب آنلاین اطلاعات گسترده ای در مورد تدارکات ارائه می دهد: جنس درکدام کشتی حمل می‌شود. از کدام بندر حرکت کرده است، تمام این اطلاعات در واقع پس از انتقال پیش پرداخت به خریدار ظاهر می شود.
فروشنده با ارائه جزئیات کافی گفت: "در این صورت من نمیدانم شما کی هستید و هیچ پیش پرداختی ندارین. ممکن شما مامور انترپل باشین. من به طور کلی توضیح دادم که چگونه کار می کند.
در آخر گفتگوی ما، فروشنده اوکراینی ما را تنها گذاشت، حوثی ها یک پیام خیلی دلگرم داشتند: هیچ مشکلی نیست، ما طرفدار شما هستیم، شما باید ایستادگی کنین.
به نظر می رسد که طرف اوکراینی با همبستگی خاصی به مبارزه حوثی ها با ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی مربوط می شود: این حوثی های یمن هستند که آن را به عنوان اشغالگر قلمرو خود می دانند.
برای پایان گفتگو، ما نوشته ایم که باید حساب خود را تایید کنیم (این لازم است که در رمزنگاری استفاده کنیم) و برگردیم به معامله.
بله، پلتفرم های Darknet نیاز به تایید داخلی از حساب های کاربران دارند: آنها سعی می کنند در این زمینه فعالیت های اطلاعاتی و یا سازمان های قانونی را که به دنبال حمل و نقل اسلحه هستند، محدود کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала