مذاکرات پوتین و اردوغان در سوچی پس از گذشت بیش از 4 ساعت به پایان رسید

© Sputnik / Vyacheslav Prokofyev/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи в Сочи
Президент РФ Владимир Путин и президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи в Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2022
عضو شوید
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که مذاکرات رئیس‌جمهور پوتین و رئیس‌جمهور ترکیه در سوچی پس از گذشت بیش از 4 ساعت به پایان رسید.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت که مذاکرات روسای جمهور روسیه و ترکیه که امروز در سوچی برگزار شد، با گذشت بیش از 4 ساعت دقایقی پیش به پایان رسید.
وی گفت که سران دو کشور به صورت دو جانبه و همچنین با حضور هیات های دو کشور دیدار و گفتگو کردند.
سخنگوی کاخ کرملین همچنان گفت که رئیس‌جمهور پوتین و رئیس‌جمهور اردوغان پس از مذاکرات بیانیه مشترک صادر کردند.
روسای جمهور بر اراده دو کشور برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه تاکید کردند.
بر اساس بیانیه‌ای که پس از مذاکرات بین رهبران روسیه و ترکیه منتشر شد، ولادیمیر پوتین و طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه بر اراده خود برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه تاکید کردند.
در بیانیه آمده است: "علیرغم چالش های کنونی منطقه ای و جهانی، رهبران بر اراده مشترک خود برای توسعه بیشتر روابط روسیه و ترکیه بر اساس احترام، به رسمیت شناختن منافع متقابل و مطابق با تعهدات بین‌المللی خود تاکید کردند".
روسای جمهور روسیه و ترکیه بر اهمیت روابط سازنده بین مسکو و انقره در انعقاد توافقنامه‌های رفع محدودیت‌های صادرات غلات تاکید کردند.

در بیانیه مشترک روسای جمهور دو کشور آمده است: "رهبران نقش مهم روابط سازنده بین دو کشور را در انعقاد ابتکار عمل صادرات ایمن غلات از بنادر اوکراین مورد تاکید قرار دادند".

در این بیانیه همچنین بر لزوم اطمینان از اجرای کامل توافقات استانبول "از جمله صادرات غلات، کود و مواد خام روسیه برای تولید آنها" تاکید شده است.
رئیس‌جمهور پوتین و رئیس‌جمهور اردوغان در بیانیه مشترکی بر حمایت روسیه و ترکیه از حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: "از جمله موضوعات مطرح شده، حوادث اخیر سوریه نیز بود. طرفین تأکید کردند که برای پیشبرد روند سیاسی اهمیت زیادی قائل هستند. اهمیت حفظ وحدت سیاسی و تمامیت ارضی سوریه خاطر نشان شد و عزم دو کشور برای اقدام مشترک و در هماهنگی نزدیک با یکدیگر در مبارزه با همه سازمان های تروریستی مجدداً مورد تاکید قرار گرفت".
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه همانطور که در اجلاس تهران اعلام شده بود امروز جمعه در شهر سوچی دیدار کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала