ملا یعقوب: آمریکایی ها باید بر حکومت خود فشار وارد کنند تا ما را به رسمیت بشناسد

© Photo / IeaOfficeملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان
ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
عضو شوید
وزیر دفاع حکومت طالبان می‌گوید که مردم آمریکا باید بر حکومت آن کشور فشار وارد کنند تا حکومت این گروه را به رسمیت بشناسد.
به گزارش اسپونیک، ملا محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع حکومت طالبان می‌گوید که مردم آمریکا باید بر حکومت آن کشور فشار وارد کنند تا حکومت این گروه را به رسمیت بشناسد.
ملا یعقوب در گفتگو با رادیوی ملی آمریکا (NPR) که روز گذشته جمعه (14 اسد) نشر شد، همچنین ادعا کرده که امنیت در افغانستان صد در صد تامین است.
این ادعای وزیر دفاع حکومت طالبان در حالی صورت می گیرد که هفتۀ گذشته آمریکا ادعا کرد، رهبر شبکه القاعده را در کابل کشته است.
گفتگو با سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان در روزی ثبت شده که حمله هواپیمای بی‌سرنشین آمریکا در کابل صورت گرفت. سپس رئیس جمهور آمریکا کشته شدن ایمن الظواهری رهبر شبکه القاعده در این حمله را که در قلب کابل صورت گرفت، اعلام کرد.
ادعای مجاهد همزمان با کشته شدن رهبر القاعده در کابل، تصویر دیگری از اوضاع می دهد.
خبرنگار رادیوی ملی آمریکا گفته که در سی و یکم جولای پس از نشر خبرها در مورد انفجار در منطقه "شیرپور" کابل، آنها از پایتخت پرواز کردند و با ملا یعقوب مجاهد در اقامتگاهش در قندهار دیدند.
گفتنی است پیش از این برخی از رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که به رسمیت شناختن حکومت طالبان ناممکن است زیرا مردم ایالات متحده مخالف این اقدام هستند.
با گذشت نزدیک به از یک سال از تسلط طالبان بر افغانستان هنوز هیچ کشوری حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала