هفت پهپاد نظامی چین داخل حریم تایوان شدند

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Беспилотный летательный аппарат (БПЛА)
Беспилотный летательный аппарат (БПЛА) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
عضو شوید
هفت هواپیمای بدون سرنشین قوای مسلح چین بر فراز جزایر تحت کنترل تایوان مشاهده شدند.
به گزارش اسپوتنیک، شنبه 6 اگوست، روزنامه Lianhebao با استناد به گزارشات قوماندانی قوای مسلح تایوان می نویسد که در این اواخر تعداد فرکانس پروازها و تعداد پهپادها در حریم هوایی منطقه دفاعی جزیره تایوان اخیراً افزایش یافته است.
طیارات بدون سرنشین چینی به حریم جزایر کوچک مانند کینمن و ماتسو پرواز کردند که در بخش غربی تنگه تایوان در سواحل منطقه فوجیان چین واقع شده‌اند.
لاف در باره کشتی طیاره بردار با حجم 100 هزار تن آب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2022
کشتی طیاره بردار امریکا به تایوان نزدیک شد
در 4 اگوست، قوای آزادیبخش خلق چین (PLA) تطبیقات سه روزه با انداخت های واقعی را در اطراف تایوان آغاز کرد. پنج راکت فیر شد، آنها در منطقه اقتصادی انحصاری جاپان سقوط کردند. وزارت خارجه چین اعلام کرد که تمام اصطکاک ها در تنگه تایوان ناشی از اقدامات ایالات متحده است، بدون سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان کنگرس، رویدادها به گونه ای دیگر پیش می رفت.
وزارت دفاع تایوان نیز به نوبه خود، تطبیقات نظامی چین در نزدیکی جزیره را محکوم کرد و هدف آن را "ارعاب روانی شهروندان" نامید. این وزارت گفت که چین ظاهرا قوانین سازمان ملل را نقض کرده است و تایوان در برابر هرگونه تهاجم به قلمرو خود مقاومت خواهد کرد.
اردوی چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
چین 20 طیاره و 14 کشتی تهاجمی را به تایوان فرستاد
پلوسی در 2 آگوست وارد جزیره شد و سفر خود را " گواهی بر تعهد ایالات متحده به حمایت از دموکراسی تایوانی" خواند. این اولین سفر رسمی رئیس مجلس نمایندگان به تایوان در 25 سال گذشته است. چین به شدت به آمریکا اعتراض کرد و وعده اقدامات تلافی جویانه را داد.
روابط رسمی بین دولت جمهوری خلق چین و منطقه جزیره ای آن در سال 1949 قطع شد، زمانی که قوای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک، که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خوردند، به تایوان نقل مکان کردند. تماس بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد و ایالات متحده آشکارا از مقامات تایوان حمایت می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала