حاضر نشدن باشندگان پنجشیر برای راهپیمایی در برابر امریکا به درخواست طالبان

© Photo / M.Sکوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
عضو شوید
منابع از حاضر نشدن باشندگان ولایت پنجشیر در راهپیمایی در برابر امریکا به درخواست طالبان خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع در ولایت پنجشیر می‌گویند، که مقام‌های طالبان از باشندگان این ولایت خواسته بودند، که پس از نماز جمعه در برابر امریکا به‌خاطر یورش این کشور بر ایمن الظواهری رهبر القاعده تظاهرات کنند.
یک منبع گفت، که امام مسجد مارشال محمدقسیم فهیم، در "پاراخ" مرکز پنجشیر که عضویت طالبان را دارد، گفته است ایمن الظواهری، رهبر القاعده مجاهد بود و بورش بر او باید محکوم شود.
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
تیرباران یک فروشنده‌ مواشی در پنجشیر از سوی طالبان
اما به گفته‌ی منبع، نمازگذاران پس از ادای نماز فرض، از مسجد بیرون شده و به خواست طالبان برای برگزاری تظاهرات توجه نکردند.
راهپیمایی ضد امریکایی دیروز (جمعه، ۱۴ اسد) در کابل و شماری از ولایت‌ها برگزار شد. اشتراک‌کنندگان این تظاهرات بیشتر هواداران طالبان و افرادی بودند که به‌ درخواست این گروه یا در بدل پول آمده بودند.
معترضان حمله امریکا در کابل را که منجر به کشته‌شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده شد تجاوز به خاک افغانستان خواندند.
آنان می‌گویند، که ایمن الظواهری در کابل حضور نداشته و امریکا دروغ می‌گوید.
دولت امریکا می‌گوید، که نیروهای هوایی این کشور روز یک‌شنبه (۹ اسد) ایمن الظواهری، رهبر القاعده را در حالی که در بالکن مخفی‌گاه خود در کابل ایستاده بود با شلیک موشک از هواپیمای بی‌سرنشین کشته‌اند.
حکومت سرپرست طالبان کشته‌شدن الظواهری را تأیید و یا رد نکرده؛ اما درباره‌ی آمدن و حضور او در افغانستان اظهار بی‌اطلاعی کرده‌ است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان گفته است که این گروه به نهادهای تحقیقی و اطلاعاتی خود دستور داده است تا تحقیقات جامع و جدی را در مورد ابعاد مختلف این موضوع انجام دهند.
یادآوری می کنیم، که کارشناسان هم پیش از این گفته بودند، که چیرگی یک گروه تروریستی بر افغانستان باعث شده که دیگر گروه های تروریستی جرات پیدا کنند تا در برابر دولت های دیگر شورش را آغاز کنند.
این کارشناسان می گویند، که چیرگی طالبان بر افغانستان زمینه را برای سرباز گیری دیگر گروه های تروریستی فراهم کرده است و کشورهای همسایه افغانستان اگرچه تاکنون با طالبان پیوندهای نزدیکی را ایجاد کرده و برخی از این کشورها حتی سفارت های افغانستان را در اختیار این گروه قرار داده است، اما در آینده ای نزدیک زیان های پشتیبانی از یک گروه تروریستی را خواهند دید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала