چین: اجازه نمی‌دهیم آمریکا جهان را به قانون جنگل بازگرداند

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر وانگ یی وزیر خارجه چین
وانگ یی وزیر خارجه چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
عضو شوید
وزیر خارجه چین تاکید کرد که کشورش به آمریکا اجازه نخواهد داد تا جهان را به قانون جنگ بازگرداند.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین اظهار داشت، چین اجازه نخواهد داد که ایالات متحده جهان را به حالتی برگرداند که در آن قانون جنگل و نه قوانین بین‌الملل اجرایی است.

وانگ یی در کنفرانس خبری در حاشیه نشست آسه آن گفت: "ما با جدیت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین دفاع خواهیم کرد، مانع تلاش های ایالات متحده برای استفاده از تایوان به عنوان ابزاری برای کنترل خواهیم شد و توهم رهبری تایوان مبنی بر اینکه آنها می توانند برای استقلال به ایالات متحده تکیه کنند را نابود خواهیم کرد. در عین حال، ما به حقوق بین‌الملل و هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل و به‌ویژه قانون اساسی بین‌المللی عدم مداخله در امور داخلی که در منشور سازمان ملل آمده است، احترام می‌گذاریم."

به گفته وی، "اگر اصل عدم مداخله در امور داخلی نادیده گرفته شود و کنار گذاشته شود، جهان به قانون جنگل بازخواهد گشت و آمریکا از موضع قدرت کشورهای دیگر به ویژه کشورهای کوچک و متوسط را تحت فشار قرار خواهد داد."

وزیر خارجه چین افزود: "ما این اجازه را نمی دهیم و همه کشورها نیز باید برای جلوگیری از این امر متحد شوند و از عقب‌نشینی پیشرفت تمدن بشری جلوگیری کنند. "
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала