پولیتیکو: ارتش چین تلاش های آمریکا برای برقراری تماس با آنها را نادیده گرفت

© AP Photo / Andy Wongامریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد
امریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
عضو شوید
یک رسانه‌ای آمریکایی در گزارشی نوشت: فرماندهی ارشد ارتش خلق چین به تماس‌های متعدد همتایان آمریکایی خود در این هفته پاسخ نداده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ای پولیتیکو می نویسد، نمایندگان فرماندهی نظامی ارتش آمریکا در بحبوحه تشدید تنش ها در اطراف تایوان بارها سعی کرده اند با همکاران چینی خود تماس بگیرند، اما آنها به این تماس ها پاسخ نداده اند.
نشریه با اشاره به سه منبع چینی آگاه ازاین تماس ها نوشت: "فرماندهی ارشد ارتش خلق چین به تماس‌های متعدد همتایان آمریکایی خود در این هفته پاسخ نداده‌اند.
براساس این گزارش آخرین تماس در سطح روسای ستادهای کل دو کشور در 7 جولای انجام شد.
روابط واشنگتن و پکن در روزهای اخیر به دلیل سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان، که علیرغم مخالفت جمهوری خلق چین انجام شد، به شدت بدتر شده است. چین بارها به طرف آمریکایی هشدار داده است که در صورت انجام این سفر بدون عواقب نخواهد بود و اقدامات سختی را در پی خواهد داشت.
اندکی پس از ورود پلوسی به جزیره، چین از آغاز تمرینات نظامی در چندین منطقه اطراف تایوان خبر داد.
پس از سفر پلوسی، وزارت خارجه چین از قطع تماس با آمریکا در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه دفاعی خبر داد. به این ترتیب پکن نشست کاری نمایندگان وزارتخانه های دفاع دو کشور را لغو کرد. چین گفت‌وگو در سطح فرماندهی نظامی منطقه‌ای جمهوری خلق چین و ایالات متحده و همچنین دیدار با نمایندگان آمریکا تحت مکانیسم امنیت دریایی را متوقف خواهد کرد.
روز جمعه، "کین گانگ" سفیر چین در ایالات متحده به کاخ سفید گفت که سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ثبات در آسیا و روابط بین دو کشور را "به طور جدی تضعیف" کرده است و واشنگتن باید "مسئولیت کامل" این موضوع را بر عهده بگیرد.
به گفته طرف چینی، "علت، ماهیت و پیامدهای این حادثه بسیار روشن است." هیئت دیپلماتیک چین تاکید کرد: طرف آمریکایی باید مسئولیت کامل وضعیت کنونی را بر عهده بگیرد. این سفارت یادآور شد که در مجموع بیش از 160 کشور و سازمان بین المللی از سفر پلوسی به تایوان انتقاد کرده و بر پایبندی خود به اصل "چین واحد" تاکید کردند.
چین که سفر نانسی پلوسی را بازی کردن آمریکا با آتش نامیده و گفته بود که بهای سنگینی برای این اقدام خواهد پرداخت، مانور وسیع نظامی در اطراف تایوان را آغاز کرده است.
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان بخشی از تور آسیایی خود عصر سه شنبه گذشته وارد تایوان شد. روز بعد، او با تسای اینگ ون رهبر این جزیره، ، ملاقات کرد و و بعد ار اقامت یک روزه در جزیره تایوان به کوریا پرواز کرد.
این اولین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان از سال 1997 بود.
چین تایوان را بخش جداناپزیر خود می داند و با هرگونه تماس بین تایپه و مقامات و ارتش کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد مخالف است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала