پیشنهاد اردوغان به پوتین برای دیدار با زلنسکی در ترکیه

© Sputnik / Vyacheslav Prokofyev/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار اردوغان و پوتین در سوچی
دیدار  اردوغان و پوتین در سوچی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
عضو شوید
رجب طیب اردوغان می‌گوید که در دیدار با ولادیمیر پوتین در سوچی از او خواسته است که با رئیس جمهور اوکراین در ترکیه دیدار کند.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که در سفر به سوچی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی دعوت کرده است.

اردوغان به خبرنگاران در هواپیمای برگشت از سوچی گفت: "علی رغم مشکلات موجود، من نیز قویا معتقدم که بحران اوکراین بر سر میز مذاکره حل خواهد شد. من یک بار دیگر به پوتین یادآوری کردم که می توانیم دیدار با زلنسکی را ترتیب دهم. ما به توسعه مذاکرات با همسایه دریای سیاه خود- روسیه، در همه زمینه ها ادامه خواهیم داد تا به صلح منطقه ای و جهانی کمک کنیم. انشالله که دیدارهای ما در سوچی برای منطقه ما به ویژه برای ترکیه و روسیه مفید باشد".
خبرگزاری آناتولی روز جمعه درباره دیدار پوتین و اردوغان نوشت، دو طرف درباره وضعیت درگیری‌ها در اوکراین و اجرای توافقات صورت‌گرفته جهت رفع محدودیت‌ها در صادرات محصولات روسیه رایزنی خواهند داشت.
این دومین دیدار روسای جمهور روسیه و ترکیه طی کمتر از یک ماه گذشته است. پوتین و اردوغان در نشست تهران نیز به صورت دوجانبه با یکدیگر دیدار و رایزنی کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала