کریم خلیلی: مسئولیت مستقیم یورش های تروریستی پسین بدون تردید متوجه طالبان است

© Photo / M K Kمحمد کریم خلیلی، معاون پیشین رئیس‌جمهور افغانستان
محمد کریم خلیلی، معاون پیشین رئیس‌جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2022
عضو شوید
رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در واکنش به یورش های پسین بر سوگوران محرمی گفته است، که جامعه‌ ای شیعه و به ویژه هزاره‌ها با یک برنامه‌ ای از پیش‌ طراحی‌شده‌ ای با نسل‌کشی آشکار روبرو استند.
به گزارش اسپوتنیک، محمدکریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در واکنش به انفجارهای دو روز پسین در غرب شهر کابل در برگه رخنامه اش نوشته است، که مسئولیت مستقیم این یورش ها تروریستی بدون تردید متوجه طالبان است.
خلیلی روز یک‌شنبه -۱۶ اسد-، در پیامی به مناسبت عاشورای حسینی در برگه رخنامه اش نوشته است، که گروه طالبان مسئول تأمین امنیت جان و مال مردم افغانستان است.
وقوع انفجار سهمگین در شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
تنها 22 زخمی از انفجار امروز در درمانگاه فردوس آورده شده اند
او، افزوده است، که طالبان به منظور کاهش درد و مصیبت خانواده‌های قربانیان باید عاملان این حملات را شناسایی و بازداشت کنند تا این‌گونه عدالت تأمین شود.
به گفته‌ ای محمد کریم خلیلی، جامعه‌ی شیعه و به ویژه هزاره‌ها با یک برنامه‌ی از پیش‌ طراحی‌شده‌ی نسل‌کشی آشکار روبه‌رو استند.
خلیلی هم‌چنان به حذف رخصتی عاشورا از تقویم افغانستان واکنش نشان داده و گفته است، که احترام به باورها و ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی- ملی، یک اصل غیر قابل چشم‌پوشی بوده و با روح وحدت ملی و ارزش‌های اسلامی جامعه افغانستان در تضاد اشکار است.
او در ادامه نوشته است: "گروه حاکم، از زمان به قدرت‌رسیدن هم‌چنان بر طبل انحصار و استبداد می‌کوبد و در این مدت هیچ گام امیدوارکننده برداشته نشده است".
رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان تأکید کرده است، که طالبان در راستای تشکیل حکومت فراگیر، بهبود وضعیت حقوق بشر، معارف، شرایط اقتصادی، امنیتی و بازشدن مکاتب دخترانه هیچ اقدامی نکرده‌اند.
یادآوری می کنیم، که در سه روز پسین چند بار سوگواران محرمی مورد یورش انفجاری گروه های تروریستی قرار گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала