دو کشتی حامل مواد غذایی بنادر اوکراین را ترک کردند

© Sputnik / Turkish Defense Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Сухогруз Razoni в порту Одессы
Сухогруз Razoni в порту Одессы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2022
عضو شوید
سازمان ملل به دو کشتی با مواد غذایی اجازه داد تا بنادر اوکراین را روز دوشنبه ترک کنند.
به گزارش سرویس مطبوعاتی سازمان ملل، مرکز هماهنگی مشترک در استانبول به عنوان بخشی از یک "معامله غذایی" اجازه خروج دو کشتی با مواد غذایی را در روز دوشنبه از بنادر یوژنی و چرنومورسک اوکراین را داد.
در این گزارش آمده است: "مرکز هماهنگی مشترک (JCC)، مجوز خروج دو کشتی را از طریق کریدور بشردوستانه دریایی به عنوان بخشی از ابتکار غلات دریای سیاه صادر کرد که مجموعاً 59459 تن مواد غذایی را حمل می کردند.
حرکت از 8 آگست برای کشتی MB SACURA از بندر یوژنی در جهت راونا (ایتالیا) که حامل محموله 11000 تن سویا است، اجازه داده شده است.
همچنین کشتی ام وی آریزونا (MV ARIZONA)، روز دوشنبه اجازه خروج از بندر چرنومورسک را در مسیر اسکندرون (ترکیه) دارد. در این گزارش آمده است که این محموله 48459 تن جواری است.
گفتنی است که این عملیات بشردوستانه با مشارکت فعال افسران روسی به عنوان بخشی از مرکز هماهنگی مشترک در استانبول برنامه ریزی شده بود.
همانطور که توسط این وزارت یادآوری می شود، در 22 جولای در استانبول، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، دو سند مرتبط را برای رسیدگی به مشکلات عرضه مواد غذایی و کود به بازارهای جهانی امضا کرد.
یادداشت اول، تعهد سازمان ملل را برای حذف محدودیت‌های مختلف بر صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی می‌پذیرد.
الگوریتم دوم برای صادرات محصولات کشاورزی اوکراین از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین تعریف شده است.
سند دوم مبتنی بر الگوریتم پیشنهادی روسیه است که بر اساس آن یک کریدور بشردوستانه دریایی برای خروج امن کشتی‌های تجاری از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین و بازگشت ایجاد می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала