سفارت روسیه در آمریکا حملات به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را جعلیات خواند

© AFP 2023 / Shawn Thew سفارت روسیه در آمریکا حملات به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را جعلیات خواند
 سفارت روسیه در آمریکا حملات به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را جعلیات خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2022
عضو شوید
سفارت روسیه در ایالات متحده خواستار پایان دادن به جعلیات روس هراسی در مورد حملات به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا شد.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده پس از گزارش رسانه های آمریکایی که نیروهای روسیه را به "حمله" به نیروگاه هسته ای زاپوروژیه متهم کردند، از روزنامه نگاران آمریکایی خواست تا از تکرار "جعل روس هراسی" خودداری کنند.
سفارت تاکید کرد که رسانه های آمریکایی یک کمپین گسترده اطلاعات نادرست راه اندازی کردند. در این تفسیر آمده است که گلوله باران نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا توسط نیروهای مسلح اوکراین یک تهدید واقعی برای امنیت هسته ای اروپا ایجاد می کند.
پیش از این، مقامات انرهودار، اعلام کردند که یکشنبه شب، نیروهای اوکراینی از اوراگانMLRS به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا حمله کردند، پارچه ها و یک موتور موشک در حدود 400 متری واحد نیروگاه عملیاتی ایستگاه سقوط کردند.
اداره شهر تاکید کرد: گلوله باران نیروهای مسلح اوکراین در نیروگاه زاپوروژیا در صورت آسیب رساندن به واحد نیرو، جان صدها هزار نفر از ساکنان اوکراین، اروپای خارجی و آسیا را تهدید می کند.
نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا از ماه مارچ تحت کنترل ارتش روسیه است. وزارت امور خارجه به توجیه تحت حفاظت گرفتن نیروگاه از منظر جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو اشاره کرد.
این وزارت همچنین یادآور شد که اپراتور اوکراینی همچنان به مدیریت ایستگاه ادامه می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала