مانورهای چین در اطراف تایوان بایدن را نگران ساخت

© AP Photo / Evan VucciПрезидент Джо Байден во время брифинга в Вашингтоне
Президент Джо Байден во время брифинга в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2022
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا گفت از بابت تایوان نگران نیست اما در خصوص اقدامات چین در منطقه نگران است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در خصوص رزمایش‌ها و اقدامات تلافی‌جویانه چین پس از سفر "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان ابراز نگرانی کرد.
بر اساس این گزارش بایدن که برای بازدید از مناطق سیل‌زده کنتاکی به این ایالت سفر کرده است گفت، در خصوص تایوان نگرانی ندارد اما بابت اقدامات چین در منطقه نگران است.
رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران، بدون اشاره به هشدارهای قبلی پکن درباره سفر تحریک‌آمیز پلوسی به تایوان گفت: "تا همین اندازه‌ای که پیش رفته‌اند باعث نگرانی من است".
جو در پاسخ به سئوالی در مورد واکنش چین به سفر نانسی پلوسی گفت: "من نگران نیستم ولی اقدامات نظامی چین را با حساسیت دنبال می‌کنیم. بعید می‌دانم که علاوه بر این اقدامات کار دیگری انجام دهند".
پکن در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش های نظامی همراه با شلیک دریایی و هوایی در تنگه تایوان را در چهارم آگست آغاز کرد. جمهوری خلق چین تایوان را قلمرو خود می داند و سفر این سیاستمدار آمریکایی به این جزیره را اقدامی تحریک آمیز می داند که اصل "چین واحد" را نقض می کند.
چین روز دوشنبه (8 آگست) اعلام کرد که رزمایش تهدیدآمیز خود در اطراف تایوان که تردد دریایی و هوایی را مختل کرده و نگرانی در مورد احتمال وقوع درگیری نظامی را به‌شدت افزایش داده است تمدید می‌کند.
ارتش تایوان در واکنش اعلام کرد در واکنش به رزمایش‌های چین، دست به انجام رزمایش "دفاع در برابر حمله" خواهد زد. در این رزمایش که سه‌شنبه تا پنجشنبه انجام می‌گیرد، همانند رزمایش‌های چین، از قدرت واقعی آتش استفاده خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала