کارشناس: کشته شدن الظواهری در مهمان‌خانه حقانی باعث تشدید اختلافات داخلی طالبان می‌شود

© www.wikipedia.orgرهبر القاعده
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2022
عضو شوید
قبرس میل گزارش می دهد که کشته شدن رهبر القاعده در کابل اختلافات دورنی میان رهبران طالبان را افزایش داده است.
نویسنده این نشریه تاکید دارد که تعهد به قطع روابط با القاعده باعث انشعاب در دورن طالبان شده است.
ویس ناصری، کارشناس سیاسی افغانستان در صبحت با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان می گوید که کشته رهبر القاعده در کابل آن هم در مهمان‌خانه سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان باعث اختلافات داخلی گروه طالبان می شود.
او گفت:

به ارتباط به سوال شما باید گفته شود که بلی، صد در صد حضور رهبر القاعده در کابل در مهمان‌خانه آقای سراج الدين حقانی، رهبر شبکه حقانی باعث تشدید اختلافات داخلی گروه طالب ها خواهد گردید. این اختلافات بخاطر رقابت در بدست گرفتن نقش رهبری این گروه و تحمیل تفکرات سیاسی و مذهبی هر یک از دو گروه رقیب در داخل جنبش طالب ها خواهد بود.

ویس ناصری - اسپوتنیک افغانستان
ویس ناصری
کارشناس سیاسی افغانستان
این کارشناس سیاسی افغانستان از دو دسته‌گی طالبان سخن می‌زند که و تاکید دارد که گروه معتدل و میانه رو برهبریعبدالغنی برادر، ملا یعقوب از یکسو گروه تند دو تر به رهبری سراج الدين حقانی، با القاعده و آی اس آی روابط تنگ و گرم دارد.
او افزود:

گروه معتدل و میانه رو برهبری ملا عبدالغنی برادر، ملا یعقوب و دیگران از یکسو و گروه تند دو تر برهبری آقای سراج الدين حقانی ، رهبر شبکه القاعده که با آی اس آی و القاعده تنگ و گرم دارد، بخاطر کسب رهبریت و زعامت و تحمیل اندیشه ها و تفکرات سیاسی- مذهبی شان بجان هم خواهند افتاد.

ویس ناصری - اسپوتنیک افغانستان
ویس ناصری
کارشناس سیاسی افغانستان
آقای ناصری می افزاید که همکاری و حمایت از رهبر القاعده و میزبانی آن در قلب کابل، آخرین میخ بر تابوت گروه طالب ها خواهد بود.
او اظهار داشت:

با وقوع جنگ و کشمکش قدرت میان گروه های مختلف طالب ها، یقیناً هر دو گروه تضعیف گردیده و شاید یک گروه جدید و با چهره های جدید و شعار جدید ایجاد خواهد گردید که توانایی حکومت کردن را پیدا نماید.

ویس ناصری - اسپوتنیک افغانستان
ویس ناصری
کارشناس سیاسی افغانستان
در تازه ترین رویداد، گلبدین حکمتیار، رهبرحزب اسلامی اعلام کرد که کشته‌شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده در کابل تنها یک ادعا ازسوی امریکا است و هیچ سند و شواهدی ازسوی این کشور در این خصوص ارایه نشده است.
رهبر حزب اسلامی همچنان تاکید دارد که این اقدام یک عمل تروریستی بوده و در آن حریم هوایی و حاکمیت ملی افغانستان نقض شده است.
گفتنی‌ست که شیخ ایمن الظواهری، 71 ساله که زاده و شهروند مصر بود، 21 سال پس از رویدادهای یازدهم سپتامبر امریکا و 11 سال پس از کشته شدن اسامه بن‌لادن در حمله پهپادی نیروهای هوایی امریکا در محله شیرپور در شهر کابل، پایتخت افغانستان، کشته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала