Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افشاگری "روزنامه‌نگار ESPN" در مورد خروج غم‌انگیز مسی از بارسا

© REUTERS / Albert Gea Лионель Месси во время пресс-конференции
Лионель Месси во время пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2022
عضو شوید
سام مارسدن، خبرنگار ESPN، در مورد اتفاقاتی که منجر به جدایی لیونل مسی از بارسلونا در تابستان گذشته شد، تحقیق و همه جوانب آن را روشن کرده‌است.
به گزارش اسپوتنیک، تابستان گذشته، لیونل مسی به دلیل عدم تمدید قراردادش، به حضور 16 ساله‌اش در نیوکمپ پایان بخشید و به پاریسن‌جرمن پیوست و دنیای فوتبال را شوکه کرد.
بسیاری انتظار داشتند که ستاره آرجانتینی دوران حرفه‌ای خود را با بارسا در کاتالونیا به پایان برساند اما چنین اتفاقی نیفتاد و لئو از جمع بازیکنان تک باشگاهی خارج شد.
با این حال، سام مارسدن خبرنگار مطرح ESPN، در یک سالگی این رویداد غم‌انگیز فاش کرده است که چه چیزی در نهایت منجر به خروج برنده هفت توپ طلا از نیوکمپ شد.
او در این مورد گفت:" منابع گفتند که تابستان گذشته زمان کافی برای انجام عملیات‌هایی به بزرگی‌ای که برای حفظ مسی لازم بود، وجود نداشت."
مارسدن با یادآوری "عملیات با چنین بزرگی"، به اهرم های اقتصادی که بارسلونا در طول این پنجره نقل و انتقالات تابستانی استفاده کرده است، اشاره می‌کند. این اهرم‌ها باعث شد که بلوگرانا دارایی‌های خود را تا حدی برای جمع‌آوری پول برای کاهش بدهی بفروشد و در کنار آن خریدهای چون روبرت لواندوفسکی، ژول کونده و رافینیا را انجام دهد.
مارسدن به این موضوع می پردازد که چگونه این دارایی‌ها که در تابستان امسال به جای گذشته تابستان گذشته فروخته شدند، بر موقعیت باشگاه در قبال لیونل مسی تأثیر می‌گذارد
او در این مورد گفت:" فعال کردن "اهرم‌های اقتصادی" در تابستان - فروش درصدی از حقوق تلویزیونی و استودیو بارسا - نه تنها نیاز به مذاکره داشت، بلکه به تأیید اعضای باشگاه نیز نیاز داشت. این رضایت در ماه جون سال جاری صادر شد به دست آمد و امکان فعال شدن آن در تابستان گذشته نبود.در کنار مسائل مربوط به فعال کردن اهرم‌های اقتصادی تابستان گذشته، خوان لاپورتا، رئیس بارسا، در برخورد با قوانین مالی لالیگا نیز با مشکلاتی مواجه شد."
شایعه‌ای وجود داشت مبنی بر اینکه مسی می‌تواند به صورت رایگان بازی کند، اگرچه قوانین لالیگا این اجازه را نمی‌داد. مارسدن ادامه می دهد:"حقوق را می‌توان کاهش داد، اما با توجه به قوانین کنترول مالی، هر بازیکن با توجه به متغیرهای مختلف مانند سن، تجربه و عناوین، حاشیه‌ای برای کاهش دارد. بنابراین شما نمی‌توانید به صورت رایگان بازی کنید و نه با دستمزد "کمتر" از آنچه باید با بازیکن مذکور در یک بازار معمولی مطابقت داشته باشد. این اساساً برای جلوگیری از تقلب و اطمینان از پرداخت حقوق از طریق مسیرهای مالیاتی صحیح است و نه با پول نامشهود."
مارسدن در مورد بازگشت احتمالی مسی به نوکمپ گفت: "من فکر می‌کنم، امیدوارم که داستان لئو مسی با بارسلونا هنوز به پایان نرسیده است. این دریچه هنوز باز است، این مسئولیت ماست که مطمئن شویم پایانی زیباتر از آنچه بود داشته باشیم."
فوق ستاره آرجانتینی یک سال دیگر تا پایان قراردادش با پاریسن‌جرمن باقی مانده و در آغاز جدید نمایش درخشانی داشته است.
او در شکست 5-0 کلرمون، نمایش درخشان داشت و دو گُل به ثمر رساند که گُل با ضربه بایسکل به دست آمد.
با این حال، او می تواند در آینده‌ای نزدیک با افزایش گمانه زنی‌ها، لحظات تاریخی مانند این را برای بارسا خلق کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала