دیپلمات امریکایی: طالبان هم شگفتی زده از تصرف سریع افغانستان بودند

© @https://twitter.com/USAmbKabulراس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل
راس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2022
عضو شوید
کاردار پیشین ایالات متحده امریکا در افغانستان گفته است، که با نظر داشت نحوه تسلط‌‌ طالبان (با زور جنگ افزار) بر افغانستان آنان از پشتیبانی عمومی مردم برخوردار نیستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج نیوز، راس ویلسون، کاردار پیشین ایالات متحده‌ی امریکا در افغانستان در گفت‌و‌گو با اسکای نیوز گفته است: "این تنها غرب نبود که از سرعت تسلط طالبان در افغانستان شگفت‌زده شده بود، بل‌که حتی خود طالبان از تصرف سریع این کشور شوکه شده بودند."
ویلسون افزوده است، که جنگ‌جویان طالبان از توانایی‌های فرماندهان خود پیشی گرفته بودند و آن‌ها موفق‌تر بودند زیرا سخت‌تر، طولانی‌تر و مصمم‌تر از هر کس دیگری جنگیدند.
   راس ویلسون: دولت افغانستان به مصونیت افراد قدرتمند پایان دهد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2020
راس ویلسون: دولت افغانستان به مصونیت افراد قدرتمند پایان دهد
این دیپلمات امریکایی افزوده است: "با توجه به این مسئله، غافل‌گیر شدن آنان در واکنش آن‌ها پس از سقوط دولت نشان داده می‌شد، چون زمان زیادی طول کشید تا بفهمند که بعداً چه کاری باید انجام دهند، چه‌گونه خود را سازماندهی کنند و آن‌ها هنوز واقعن خود را خیلی مؤثر برای رهبری دولت سازماندهی نکرده‌ بودند".
ویلسون هم‌چنان خاطر نشان کرده که با در نظر داشت نحوه تسلط‌‌ طالبان (با زور اسلحه) بر افغانستان آنان از حمایت عمومی مردم برخوردار نیستند.
او اضافه کرده است: "در کابل نسلی که ایالات متحده با سایر متحدان ما که در افغانستان بودند و روی آن سرمایه گذاری کردند بودند، بیش‌تر شان هنوز آنجا هستند".
ویلسون تصریح کرده است: "این به این معنا نیست که من فکر می‌کنم سقوط طالبان قریب‌الوقوع است یا این‌که غربی‌ها اگر بخواهند، یا کسانی که ما به روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، در شرف تصرف دوباره افغانستان هستند".
یادآوری می کنیم؛ که این اظهارات کاردار سفارت امریکا در کابل در حالی صورت می‌گیرد که پس از یک سال از حاکمیت طالبان بر افغانستان، هنوز هیچ کشوری آن‌ها را به‌رسمیت نشناخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала