هشدار روسیه از یک فاجعه هسته‌ای بدتر از "چرنوبیل"

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه نسبت به یک فاجعه جهانی به دلیل گلوله باران نیروگاه اتمی زاپوروژیا هشدار داده میگوید که انفجار نیروگاه اتمی ژاپروژیا می‌تواند به فاجعه‌ای بدتر از چرنوبیل بدل شود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه هشدار داد که گلوله باران نیروگاه هسته ای زاپوروژیا توسط ارتش اوکراین می تواند منجر یک فاجعه جهانی هسته‌ای بدتر از چرنوبیل را در قبال داشته باشد.
ایگور کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه حمله اوکراین به نیروگاه هسته‌ای را اقدام تروریستی هسته ای با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در مناطق خرسون وژاپروژیا خواند.
به نوبه خود، ژنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی روسیه، هشدار داد که حادثه در نیروگاه هسته ای زاپروژیا پیامدهای غیرقابل پیش بینی و بی سابقه ای را برای کل جهان در قبال خواهد داشت.
به گفته وی، گلوله باران نیروگاه هسته‌ای می تواند "به یک فاجعه ساخته دست بشر جهانی منجر شود، که از نظر مقیاس آلودگی رادیواکتیو، به طور قابل توجهی از پیامدهای حوادث در نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و فوکوشیما فراتر خواهد رفت.
شایان ذکر است که نیرو‌های اوکراینی مناطق نزدیک نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را در جنوب این کشور برای دومین روز متوالی گلوله باران کردند.
مقامات مستقر در منطقه ژاپروژیا می‌گویند که به چند صد متری تاسیسات هسته‌ای ژاپروژیا چندین موشک و خمپاره اصابت کرده است.
مقامات محلی تصاویری از محل حمله را در روز یکشنبه منتشر کردند. ارتش اوکراین اعلام کرد که چندین موشک به نزدیکی این نیروگاه فعال هسته‌ای شلیک کرده است. روسیه پیشتر هشدار داده است که هرگونه اصابت مستقیم موشک‌های شلیک شده به راکتور نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا می‌تواند به فاجعه‌ای بدتر از چرنوبیل بدل شود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала