Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تحریم "جام جهانی 2022 قطر" از سوی ستاره سابق جرمن‌ها

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر تیم ملی آلمان Russia World Cup Germany Training
تیم ملی آلمان Russia World Cup Germany Training - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2022
عضو شوید
فیلیپ لام، ستاره سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان اعلام کرده که به دلیل تقض حقوق بشر در جریان ساخت و ساز ورزشگاه‌های در کشور قطر، وی جام جهانی 2022 را تحریم خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کشور قطر که میزبان جام جهانی 2022 فوتبال است، در سال‌های اخیر، متهم به سوءاستفاده از کارگران و نقض حقوق بشر، در راستای آماده سازی ورزشگاه‌ها و توسعه زیرساخت‌های برگزاری این رویداد، بوده است و این موضوع سبب اعتراض‌های شدید شده است.
این اعتراض‌های با نزدیک شدن به برگزاری جام جهانی بیشتر می‌شود و اخیراً هواداران فوتبال در کشور آلمان، به این موضوع اعتراض کرده‌اند و حتی از تیم ملی کشورشان خواسته اند تا از حضور در این رقابت انصراف دهند.
این اعتراضات از سوی برخی ستاره‌های سابق مانشافت نیز استقبال شده و در تازه‌ترین مورد فیلیپ لام، ستاره سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان، به جمع معترضان پیوسته و می‌گوید که جام جهانی را تحریم خواهد کرد.
او در مصاحبه‌ای با کیکر در این مورد گفت:" من عضو ارشد فدراسیون فوتبال نیستم و علاقه‌ای به حضور در کشور قطر ندارم. من این مسابقات را از خانه تماشا خواهم کرد و به قطر برای تماشای بازی‌ها سفر نخواهم کرد. حقوق بشر باید مهم‌ترین موضوع در تعیین حق میزبانی یک رقابت باید باشد. اگر کشوری حق میزبانی را دریافت می‌کند که یکی از بدترین سوابق را در این زمینه دارد، شما باید به معیارهایی که برای اتخاذ این تصمیم در نظر گرفته می‌شود شک کنید."
لام در ادامه افزود:" این اتفاق نباید بار دیگر در آینده تکرار شود. حقوق بشر یکی از مهم‌ترین معیارهای ثبات یک کشور است و این معیارها در انتخاب میزبان جام جهانی 2022 رعایت نشده است."
فیلیپ لام در حالی جام جهانی را تحریم کرده که در سال 2014 به عنوان کاپیتان تیم ملی آلمان، در برازیل به عنوان قهرمانی دست یافت و جام را بالای سر برد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала